شبنم نعمت زاده به ۲۰ سال حبس محکوم شد

 غلامحسین اسماعیلی در ابتدای پاسخگویی به سئوالات خبرنگاران درباره سئوالی در خصوص دادگاه های مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: شاید برخی رویدادهای اخیر به تلاش همکاران سایه افکند. دادگاه ها با تمام توان و قدرت به کار خود ادامه می دهند و به زودی به شعب دادگاه های ویژه مبارزه با مفاسد اقتصادی افزوده خواهد شد. از نشست قبلی تا امروز آرای خوبی صادر شد، از جمله رای رسیدگی به شبنم نعمت زاده و شریک جرم ایشان و احمدرضا لشکری پور فرزند هوشنگ و شرکت دارویی توسعه رسا  به جرم اخلال عمده در نظام توزیع مایحتاج عمومی و پیش خرید محصولات دارویی به منظور انحصار هر یک به تحمل ۲۰ سال حبس تعزیری به علاوه ۷۴ ضربه شلاق تعزیری، محرومیت دائم از هرگونه خدمات دارویی و همچنین خانم شبنم نعمت زاده به رد مال معادل ۴۵ میلیارد دلار در حق آقای محمدرضا وحیدی نژاد و علی برکف و ایشان با آقای لشکری پور متضامنا به رد ۳۶ میلیارد ریال در حق شرکت استراژن دارو، ۱۷۷ میلیارد و ۴۴ میلیون ریال در حق شرکت داروسازی اسوه، ۵ میلیارد و ۳۱۸ میلیون ریال در حق شرکت ایران سرنگ، ۲۶ میلیارد و ۹۱۸ میلیون ریال در حق داروسازی رابین فارمین و مبالغ دیگری در حق شرکتهای داروسازی زهراوی، فارابی، پارس دارو، کاسپین تامین، ریحانه اصفهان، فارماشیمی و علاوه بر آن شرکت داروسازی رسا به عنوان شخص خصوصی محکوم به پرداخت ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد و ۲۹۶ میلیون و ۷۵۹ هزار و ۱۹۸ ریال به عنوان جزای نقدی در حق صندوق دولت شده است.

اسماعیلی از پرونده دیگری نام برد و گفت: آقای علی زرنانی محکوم به ۱۵ سال حبس، ضبط کلیه اموال تحصیل شده از جرم، ۷۴ ضربه شلاق و انفصال ابد از خدمات دولتی، محمودرضا اخوت، ۱۰ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق، یوسف جتت مکان ۵ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و عظیم علی اشرفی به ۱۰ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق، انفصال دائم، کوروش مر به ۵ سال حبس، ضبط کلیه اموال ناشی از جرم، ۷۴ ضربه شلاق و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شده است. اینها شرکتهای صوری را به ثبت رساندند و تحت عنوان واردات ورق داغ در نظام ارزی کشور اخلال کردند. یوسف جنت مکان می گوید من در یک شرکت حفاری به عنوان کارگر کار می کردم به آقای علی زرنانی معرفی شدم ایشان گفت با من کار کن تا وضعت خوب شود، برایم چند دست کت شلوار شیک خرید. در بانک به نامم حساب باز کرد ولی گفت همه چکها را امضا کن و تحویل من بده .من می دانم با این چک ها چه کنم. آقای نوروز خواه می گوید من معتاد خیابانی بودم. آقای زرنانی من را دید، ۵۰ هزار تومان پول به من داد، برای من ناهار خرید، به نام من شرکت طرح و نقاشی پناهی را به نام من ثبت کرد و حساب باز کرد. این شرکت ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی با وساطت عوامل معتاد کف خیابانی ارز گرفت و کالایی وارد نشد.

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه سخنانش درباره پرونده های فساد اقتصادی گفت: همچنین به یک پرونده فساد مالی در مشهد رسیدگی شد و موضوعاتی درباره پولشویی، شبکه رشوه و امثال آن مطرح بود. آقای محمود میرشکار فرزند شاه جهان، ۲۰ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق، انفصال ابد، غلام سنتوری فرزند غلامحسین کارمند بانک، ۲۰ سال حبس، جزای نقدی، ۷۴ ضربه شلاق، تبعید به یکی از شهرهای خارج از استان، حمید خالدی فرزند محمدحسین به ۲۰ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق، امین طلوع زاده به ۲۰ سال حبس، ۷۴ ضربه ضلاق، سایر متهمان به نامهای عیدالامیر غفور،غلامحسین ناصری، نصیب الله هم همگی به زندان، شلاق و انفصال دائم از خدمات دولتی و رد وجوه حاصل از جرم محکوم شدند. اینها ارز را از بانک دریافت می کردند و در سایر بازارها عرضه می کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.