یکی از صاحبان مراکز خرید و فروش خزندگان که مایل به ذکر نامش نبود، در گفت‌وگو با خبرآنلاین در پاسخ به استقبال مردم از خزندگان به عنوان حیوان خانگی می‌گوید: «مردم بیشتر از اینکه خرید کنند، تعجب می‌کنند.»

صحبت به قیمت که می‌رسد، فروشنده که چندان مایل به ارائه قیمت نیست، می‌گوید قیمتی ندارند! اما با اصرار اضافه می‌کند برای خرید این حیوانات باید از ۶۰۰ هزار تومان تا ۵۰ میلیون هزینه کرد و گرانترین خزنده، نوعی مار کمیاب است.

مار و ایگوانا و سایر این خزندگان را نمی‌توان در خانه رها کرد و باید برای آنها قفسی شبیه به آکواریوم که به آن تراریوم گفته می‌شود، تهیه کرد. گفتنی است که بعضی از خزندگان در محیط زندگی خود نیاز به رطوبت دارند و این رطوبت توسط همین تراریوم‌های دربسته تامین می‌شود. این تراریوم‌ها با توجه به سایز قیمت‌ گذاری می‌شوند و از ۳۰۰ هزار تومان به بالا قیمت دارند.

میزان رطوبت مورد نیاز برای انواع مارها یا ایگواناها متفاوت است و به این دلیل باید با نصب رطوبت سنج در این محفظه شیشه‌ای دائما میزان رطوبت صحیح را سنجید. به طور مثال مار پیتون توپی که قیمتی بین یک میلیون و پانصد تا سه میلیون دارد، به عنوان متداول‌ترین مار خانگی محسوب می‌شود، به ۶۰ تا ۸۰ درصد رطوبت نیاز دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.