به گزارش مجله نیوزویک، سازمان مسوولیت شهروندی و اخلاق واشنگتن طی بیانیه‌ای اعلام کرد که خانم کانوی به دلیل نقض مکرر قانون هاچ (Hatch Act)، باید از سمت خود در دولت ترامپ برداشته شود.  

براساس قانون هاچ که در سال ۱۹۳۹ در آمریکا به تصویب رسید، به جز رییس‌جمهوری، معاون وی و شماری از مقام‌های بلندپایه مشخص شده، مابقی کارکنان امور اجرایی در اداره‌های دولت آمریکا، از دخالت در امور سیاسی از جمله استفاده از موقعیت دولتی برای نفوذ در انتخابات، اشتغال در مناصب مرتبط با انتخابات، شرکت در مبارزه‌های سیاسی و جمع‌آوری کمک نقدی برای نامزدها یا احزاب سیاسی، منع می‌شوند.  

سازمان دیده بان اخلاق آمریکا مستقر در واشنگتن طی شکایتی به دفتر مشاور ویژه (CREW) که مسئول اصلی نظارت بر اجرای قانون هاچ در آمریکا را دارد عنوان کرد: خانم کانوی تا کنون به رغم هشدارها ۶۰ بار قانون هاچ را نقض کرده است.  

براساس این شکایت، کانوی از زمان به عهده گرفتن نقش مشاور ترامپ در کاخ سفید همچنان به تلاش‌های خود برای سوءاستفاده از موقعیت شغلی به عنوان یک مقام بلند پایه دولتی و استفاده غیرقانونی از مقام رسمی خود برای سیاست‌های حزبی ادامه می‌دهد.  

دفتر مشاور ویژه نیز با تایید این شکایت طی بیانیه‌ای از دونالد ترامپ خواست که به دلیل تخلفات متعدد، کانوی باید از کاخ سفید اخراج شود زیرا اقدامات وی بنیان اصلی سیستم دموکراتیک و حاکمیت قانون آمریکا را از بین می‌برد.  

کلین کانوی مدیر کمپین، استراتژیست، نظرسنج جمهوری‌خواه آمریکایی و مشاور ترامپ در کاخ سفید است.  

وی در سال ۲۰۱۶ در پی استعفای "پال منافورت" مدیر کمپین ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد.  

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.