به گزارش تارنمای خبری نشریه هیل، مور اینگونه استدلال کرد که ضعف رئیس جمهوری، موفقیت سندرز برای راهیابی به کاخ سفید را افزایش می دهد.

طرح استیضاح ترامپ هفته گذشته در مجلس نمایندگان آمریکا در قالب دو بند شامل سوء استفاده رئیس جمهوری از قدرت و کارشکنی وی در عملکرد کنگره، ‌تصویب شد.

آنچه روند تحقیقات در مورد استیضاح ترامپ را کلید زد، افشای تماس تلفنی وی با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین بود. ترامپ در این مکالمه از همتای اوکراینی خود خواست در مورد فعالیت مالی «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ و پسرش هانتر تحقیق کند. ترامپ پرداخت ۴۰۰ میلیون دلار کمک نظامی به اوکراین را به این تحقیقات منوط کرد.

مور در ادامه گفت که سندرز در نگاه رای دهندگان، فردی اصیل است، خصلتی که می تواند به تقویت کارزار انتخاباتی اش منجر شود.

وی افزود: نام سندرز به همان شیوه ای که نام ترامپ در سال ۲۰۱۶ از صندوق ها بیرون آمد، (در انتخابات ۲۰۲۰) از صندوق ها بیرون می آید.

این فیلمساز آمریکایی در مورد کهولت سن سندرز و دشواری طی مسافت برای او، گفت که سندرز روز شنبه هفته جاری برای یک سخنرانی، یک ساعت و نیم در مسیر بود و از میز سخنرانی به عنوان تکیه گاهی برای خود استفاده نکرد.

مور افزود: سندرز ایستاد و با قدرت به مردم گفت که باید چه کنیم تا کشور را در وضعیت بهتری قرار دهیم.

مور همچنین چندی پیش از سندرز در میان نامزدهای دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا حمایت کرد و گفت که وی قطعا می تواند برنده رقابت مقدماتی دموکرات ها باشد. فیلمساز آمریکایی همچنین در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری ۲۰۱۶ حزب دموکرات، از سندرز در برابر «هیلاری کلینتون» نامزد وقت دموکرات ها، حمایت کرد.

مور در ادامه سخنان خود گفت: سندرز به خوبی می داند که نظام سرمایه داری و به ویژه شکل طمعکارانه سرمایه داری که در حال حاضر شاهد آن هستیم، ‌در کانون بسیاری از مشکلاتی قرار دارد که درموردشان صحبت می کنیم.۹۱۰۹

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، ۳ نوامبر سال جدید میلادی (۱۳ آبان ۹۹) در این کشور برگزار می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.