خبرگزاری "وفا"ی فلسطین گزارش داد، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان سخنرانی خود به مناسبت میلاد مسیح (ع) در کلیسایی در شهر "بیت لحم" خاطرنشان کرد: تمامی گروه‌های فلسطینی موافق برگزاری انتخابات هستند اما یک مانع بسیار مهم وجود دارد و آن مخالفت اسرائیل با برگزاری انتخابات در شهر قدس است.

وی در ادامه افزود: رژیم صهیونیستی خواهان برگزاری انتخابات در شهر قدس نیست. ما می‌گوییم که انتخابات باید برای اهالی شهر قدس و در خود قدس برگزار شود و در صورت حصول چنین توافقی، دستور برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست تشکیلات را صادر خواهیم کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر اهمیت برگزاری این انتخابات تاکید کرد و گفت: این امر برای ترمیم دموکراسی‌مان مهم است.

محمود عباس همچنین تصریح کرد: امکان ندارد که ما بدون انتخابات و بدون دموکراسی باقی بمانیم، ما به دموکراسی و به آزادی فلسطین در نزدیکترین زمان ممکن ایمان داریم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه گفت، انتخابات ریاست تشکیلات و شورای قانونگذاری از سال ۲۰۰۶ بنا به دلایل زیادی به تعویق افتاده است، لذا ما خواهان انتخابات شورای قانونگذاری و سپس ریاست تشکیلات خودگردان هستیم.

پیشتر محمود عباس در نشست کمیته مرکزی فتح گفته بود: ما تصمیم خود را برای برگزاری انتخابات ریاست تشکیلات و شورای قانونگذاری در سریع‌ترین زمان ممکن گرفته‌ایم و تنها موافقت اسرائیل با برگزاری انتخابات در قدس مانده است. در این راستا نامه رسمی را برای دولت اسرائیل فرستاده‌ایم.

در همین راستا، منابعی در جنبش مقاومت اسلامی (حماس) اعلام کردند، این جنبش امروز (چهارشنبه) کنفرانس مطبوعاتی‌ای را در غزه در خصوص پرونده انتخابات برگزار خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.