به گزارش تارنمای ان‌بی‌سی نیوز، انتقاد ترامپ از رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در حالی انجام شده که مجلس نمایندگان و سنای آمریکا درباره گام بعدی استیضاح به بن‌بست رسیده‌اند.

این اظهارات در حالی مطرح شده که رهبران جمهوریخواه و دموکرات سنای آمریکا تلاش می‌کنند روند محاکمه را به پیش ببرند.

ترامپ، دیروز(دوشنبه دوم دی‌ماه) انتقاد از روند به زعم او ناعادلانه تحقیقات در مجلس نمایندگان آمریکا را با این توئیت آغاز کرد که «پلوسی ناعادلانه‌ترین محاکمه را در طول تاریخ کنگره آمریکا به ما داد و او اکنون به دنبال عدالت در سناست و در انجام این کار همه مقررات را زیر پا می‌گذارد. او یک بار در کنگره باخت و بار دیگر خواهد باخت!»

پلوسی پیش از آن در پیامی در این شبکه اجتماعی نوشته بود، «مجلس نمایندگان آمریکا نمی‌تواند مدیران استیضاح خود را انتخاب کند تا زمانی که بدانیم چه نوع محاکمه‌ای قرار است در سنا برگزار شود.»

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نوشت: ترامپ با انتقادهای ساختگی از روند (تحقیقات) مجلس نمایندگان آمریکا از حضور شاهدان و ارائه مدارک خود به مجلس نمایندگان و مردم آمریکا خودداری کرده است. اکنون بهانه او چیست؟

ترامپ که اکنون تعطیلات خود را در فلوریدا به سر می‌برد بار دیگر روز دوشنبه پلوسی را هدف انتقادهایش قرار داد و گفت: «نانسیِ دیوانه چه حقی دارد که این  جلسه محاکمه سنا را برگزار کند. هیچ؛ او ادله غلطی دارد. این توهمات باید همین حال با محاکمه در سنا پایان یابد یا اجازه دهیم او شکست بخورد. نباید زمان بیشتری برای این نمایش مضحک استیضاح هدر رود.»

پلوسی گفته قصد ندارد مفاد استیضاح را تا زمان اعلام روند اجرای محاکمه از سوی «میچ مک کانل» رهبر جمهوریخواه اکثریت سنای آمریکا به سنا ارائه دهد.  

مک کانال، پلوسی را با  این اظهارات که «وی تلاش می‌کند به ما بگوید که محاکمه را چگونه برگزار کنیم» مورد انتقاد شدید قرار داده است.

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنجشنبه ۲۸ آذرماه با ۲۳۰ رأی موافق در مقابل ۱۹۷ رأی مخالف، بند اول قطعنامه استیضاح ترامپ مبنی بر اتهام «سوء استفاده از قدرت» و با ۲۲۹ رأی موافق در مقابل ۱۹۸ رأی مخالف بند دوم این قطعنامه مبنی بر اتهام «کارشکنی در تحقیقات کنگره» را تصویب کردند.  

ترامپ چهل و پنجمین رئیس جمهوری ایالات متحده است که به صورت رسمی استیضاح می‌شود. تاکنون هیچ یک از رئیسان جمهوری آمریکا از طریق استیضاح از مقام خود برکنار نشده‌اند.  

ترامپ متهم است که تابستان امسال در تماسی تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین از او خواسته بود تا در مورد فعالیت‌های اقتصادی «هانتر بایدن» پسر جو بایدن در آن کشور تحقیق کند.  

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.