امیر سرتیپ حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دیدار با ابراهیم محمد الدیلمی، سفیر جدید یمن با اشاره به روابط تاریخی دو کشور اظهار کرد: این روابط از دوران قبل از اسلام آغاز شده و پس از آن نیز با توجه به اشتراکات دینی ادامه یافته است.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان این که مبارزه ملت یمن با مزدوران و گروه های تکفیری القاعده و داعش و حامیان منطقه‌ای آن قابل تقدیر است، خاطرنشان کرد: به طور قطع، مقاومت و ایستادگی مردم یمن ایده ها و تصورات حاکمان ریاض را که به تسلیحات پیشرفته خود متکی بودند، باطل کرد.

او با تأکید بر این که مسئله یمن راه حل نظامی ندارد، تصریح کرد: مشکل یمن با رایزنی و گفت‌وگو بین همه طرف های سیاسی در این کشور حل خواهد شد. یمن متعلق به همه یمنی‌هاست و گفت و گوی یمنی – یمنی در فضایی آرام و با مشارکت همه احزاب، گروه ها و جریانات سیاسی - اجتماعی راه حل عملی مشکلات پیچیده در این کشور است.

وزیر دفاع با اشاره به پیشرفت هایی که نیروهای مسلح یمن با اتکا به متخصصان و کارشناسان بومی در حوزه تسلیحاتی داشته‌اند، افزود: این دستاوردها دنیا را به تعجب واداشته و در واقع یمنی‌ها راهی را رفته‌اند که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس طی کردند و ضمن حفظ برتری در جنگ از تامین تجهیزات مورد نیاز به روش های بومی هم غفلت نکردند و امروز به این حد از پیشرفت دست یافته اند.

امیر حاتمی در همین زمینه افزود: امروز یمن به میزانی از توانمندی نظامی رسیده که بتواند به عمق جبهه دشمن نفوذ کند، استحکامات دشمن را در فاصله بیش از ۱۰۰۰ کیلومتری هدف قرار دهد، ایجاد بازدارندگی کند و معادلات سیاسی امنیتی نظامی در منطقه را بر هم بزند.

او در پایان با آرزوی موفقیت و سربلندی برای ملت یمن تأکید کرد: مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، دولت و ملت ایران همواره از آرمان های ملت یمن حمایت کرده و از هیچ گونه تلاشی برای کمک به مردم یمن دریغ نخواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.