دکتر عبدالحمید انگجی ضمن بیان این مطلب، به اسامی دانشگاه‌های خارجی مورد تایید وزارت علوم اشاره کرد و گفت: اعتبارسنجی دانشگاه های معتبر جهان از اصلی‌ترین وظایف اداره کل دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان است این مرکز در راستای ماموریت و ظایف خود نسبت به بررسی و اعلام اعتبار دانشگاه ها برای سپتامبر ۲۰۲۰ اقدام نموده است و نتایج این اعتبار سنجی در پایگاه اطلاع رسانی این اداره کل به نشانی http://www.grad.saorg.ir قابل مشاهده است.

وی در ادامه افزود: در سال ۲۰۱۹ دانشگاه های ۸۳ کشور بروزرسانی شده بود ولی برای سال ۲۰۲۰، این تعداد به ۱۰۵ عدد افزایش یافته است.در مقایسه اعتبار سنجی ۲۰۲۰ نسبت به ۲۰۱۹، ۷۶ دانشگاه به دانشگاه‌های ممتاز ،۳ دانشگاه به دانشگاه‌های خوب و ۵۰ دانشگاه به دانشگاههای متوسط اضافه شده است.

مدیرکل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان در پایان خاطر نشان کرد: گزارش آماری سال ۲۰۲۰ در مقایسه با سال ۲۰۱۹ به تفکیک گروه دانشگاههای الف (ممتاز)، ب (خوب) و ج (متوسط) تقسیم بندی شدند.

دکتر انگجی تاکید کرد: در سال ۲۰۱۹ تعداد ۵۸۱ دانشگاه در گروه الف(ممتاز)، ۸۲۷ دانشگاه در گروه ب (خوب) و ۸۶۶ مرکز نیز در گروه ج یا ( متوسط) قرار گرفتند اما در تقسیم بندی های سال ۲۰۲۰ تعداد ۶۵۷ موسسه یا دانشگاه در گروه الف،‌ ۸۳۰ مرکز ب و ۹۱۶ موسسه نیز در گروه ج قرار گرفتند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.