درگیری هنگام گشت‌زنی پلیس در منطقه پس از درخواست مسجد تمپی در ساعت ۴ و نیم صبح رخ داد. مسجد تمپی در تماس با پلیس از آنها درخواست کمک کرده و از آنها خواسته بود تا مانع ورود این فرد به داخل ساختمان شوند.

در حین گشت‌زنی، افسر ایالتی محمد احمد الهاشمی ۲۵ ساله را دید که در حال شکستن و پرت کردن علائم رانندگی در خیابان بود. افسر از او خواست تا از این کار دست بردارد اما مرد جوان توجهی نکرد. پس از آن، الهاشمی به ماشین گشت‌زنی حمله کرد. افسر ایالتی چندین بار سعی کرد تا با شوک الکتریکی وی را از حرکت باز دارد اما در نهایت ناموفق ماند. پس از آن، درگیری شدیدی رخ داد و به گفته سخنگوی پلیس ایالتی، افسر مزبور تلاش داشت از به خطر افتادن جان همراهش، که عضو ناظری از گروه «مادران علیه رانندگی در حال مستی» بود، جلوگیری کند.

در حین درگیری فیزیکی، مرد جوان موفق شد شوکر الکتریکی را از دست افسر گرفته و به وی حمله کند. افسر نیز که دچار جراحت در ناحیه سر و گردن شده بود او را به ضرب گلوله از پای درآورد.

محمد احمد الهاشمی با یک ویزای دانشجویی منقضی شده در ایالت آریزونا زندگی می‌کرد و چندی پیش به دلیل حمله و ورود غیر مجاز به مسجد دستگیر شده بود. افسر ایالتی نیز در حال حاضر به دلیل جراحات وارده بستری است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.