ادامه اعتصاب‌های سراسری در فرانسه به ویژه در بخش و حمل و نقل روز شنبه ساکنان فرانسه و گردشگران را با مشکل مواجه ساخت.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، هرچند مشکلات تردد کمی بهبود یافته و نیمی از قطارهای تندرو حرکت کرده‌اند، اما قطارهای منطقه‌ای از جمله در شهر پاریس پایتخت فرانسه کماکان در اعتصاب هستند. همچنین  ۸ خط از ۱۴ خط ایستگاه‌های متروی پاریس نیز امروز بسته بود.

این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود روزهای آتی به مناسبت ایام کریسمس میلیون‌ها فرانسوی برای سفر با مشکلاتی مواجه شوند. اینک بسیاری به دنبال گزینه‌های دیگر از جمله سفر با خودروهای اجاره‌ای یا شرکت‌های اتوبوس‌رانی هستند.

به نوشته آسوشیتدپرس،در حالی‌که گفت‌وگوها بین رئیس جمهور و وزیر کار این کشور به شکست انجامیده، اکثر اصناف  بخش حمل و نقل خواستار ادامه اعتصاب‌ها در ایام تعطیلات سال نو میلادی شده‌اند.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه نظام فعلی مستمری بازنشستگان را بسیار پرهزینه و ناعادلانه خوانده و مدعی است که قصد دارد نظامی ساده طراحی کند که در آن همه مستمری‌بگیران از حقوق برابر برخوردار باشند. با این وجود، اتحادیه‌های کارگری می‌گویند زیر بار طرح جدید که سن بازنشستگی را افزایش داده و مزایای بازنشستگان را پایین می‌آورد، نمی‌روند. با وجود ادامه اعتصاب، دولت فرانسه اعلام کرده که از طرح اصلاح نظام بازنشستگی کوتاه نمی‌آید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.