در پیام سردار سیدصادق حسینی که روز شنبه صادر شد، آمده است:

انالله و انا الیه راجعون

حادثه دردناک از دست دادن ۲ جوان مریوانی کولبر بر اثر سرما و کولاک، موجب تالم و تاثر همگان شد. امید است هرچه زودتر تدابیر و راهکارهایی در جهت بهبود وضعیت معیشتی مرزنشینان عزیز اندیشیده شود تا دیگر شاهد چنین حوادث تلخ و ناگواری نباشیم.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به حضور مردم عزیز مریوان و خانواده و پدر بزرگوار این ۲ جوان از پیشگاه خداوند متعال، رحمت و مغفرت الهی برای این ۲ عزیز و صبر و اجر برای خانواده محترمشان خواستارم.

جسد نوجوان ۱۷ ساله مریوانی که از سه روز پیش در ارتفاعات تته هورامان مفقود شده بود، عصر جمعه توسط ادادگران جمعیت هلال احمر و اهالی منطقه در محلی به نام گناوه پیدا شد.

مردم منطقه همراه با نیروهای امدادی از سه روز پیش در ارتفاعات تته حضور داشتند و تمام همت و تلاش خود را علیرغم سرمای شدید هوا برای یافتن این نوجوان بکار بسته بودند که بعد از ۷۲ ساعت جسد او را پیدا کردند.

این نوجوان اهل روستای نی بخش مرکزی مریوان است که روز سه شنبه هفته جاری به همراه آزاد خسروی برادر بزرگترش به ارتفاعات تته رفته بود که در حین برگشت گرفتار برف و کولاک شدید شده بودند.

برادر بزرگتر این نوجوان، ۲۱ سال سن داشت و جسدش همان روز اول پیدا شد که او هم  بدلیل سرمای شدید هوا جان خود را از دست داده بود ولی به دلیل بارش سنگین برف جسد برادر کوچکتر تا عصر جمعه مفقود ماند.

بیش از ۲ هزار نفر از مردم روستاهای اطراف و چند تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر کردستان سه شبانه روز در ارتفاعات ژالانه و تته مشغول جستجو برای یافتن این نوجوان بودند.

امدادگران جمعیت هلال احمر با کمک مردم و نیروهای نظامی و انتظامی موفق به کشف جسد این نوجوان شدند،  در این سه روز، نیروهای امدادی تمام تلاش خود را بکار گرفتند و روز جمعه،  ۶ تیم امداد و نجات شامل ۲ تیم از سنندج، ۲ تیم مریوان و ۲ تیم از سروآباد، برای یافتن این نوجوان در منطقه حضور پیدا کردند.

گردنه تته در مسیر ارتباطی بین استان‌های کردستان (سروآباد) و کرمانشاه قرار دارد که به‌علت بارش سنگین برف و کولاک شدید تقریباً ۶ ماه از سال بسته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.