امیرسرتیپ امیر حاتمی در حاشیه نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه کشوری هستیم که امر دفاع در آن شناخته شده است و مسئولان و ملت ما به اهمیت بودجه دفاعی واقف هستند با مساله جدی روبه رو نیستیم.

امیر حاتمی افزود: فرازی از بودجه دفاعی دولت برای سال ۱۳۹۹ مربوط به مسائل جاری، حقوق و مزایای شاغلین و بازنشستگان نیروهای مسلح است که کسری‌ها و افزایش آن در لایحه به خوبی دیده شده است. بخش دیگر مربوط به بنیه دفاعی است که در دو سطح دیده می‌شود، یک سطح آن را دولت در لایحه بودجه لحاظ می‌کند و سطح دیگر در مجلس مورد توجه قرار می‌گیرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح یادآور شد: امسال دولت پیشنهادات خود در را برابر قانون برای حوزه بنیه دفاعی داده است. طبق قانون ۵ درصد بودجه عمومی باید برای بنیه دفاعی اختصاص دهیم که با توجه به پیشنهاد دولت این امر محقق شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به اهمیت حوزه دفاع نمایندگان قول مساعد دادند که در جریان بررسی و تصویب بودجه در مجلس مسائل و مشلات بودجه دفاعی را حل کنند، تاکید کرد: مردم اطمینان داشته باشند بودجه دفاعی متناسب با شرایط در پایان بررسی لایحه بودجه ۹۹ در مجلس خواهیم داشت.

امیر حاتمی در توضیح توان بازدارندگی و اقتدار کشور گفت: ما در حوزه دفاع از کشور آنچه که لازم است را به خوبی داریم؛ از نیروی مسلح مجرب، آموزش دیده و با انگیزه نیز برخورداریم که شاید در دنیا نمونه آن کم باشد.

وزیر دفاع اضافه کرد: از طرف دیگر نیروی مسلح تجهیزاتی برای دفاع نیاز دارد که متناسب با دفاع بومی است و ما در همه حوزه‌ها اعم از زمینی، هوایی، دریای و پدافندی به توان علمی و تولید داخلی متکی هستیم که در ایام اخیر کارآمدی این بخش برای همه اثبات شده است.

امیر حاتمی تصریح کرد: در دوره گذشته برخی جرأت می‌کردند و این تجهیزات را فتوشاپ قلمداد می‌کردند اما امروز با اتفاقاتی که افتاد، به حوزه کارآمدی و اراده جمهوری اسلامی ایران در حوزه دفاع واقف شدند و هیچ کس شک ندارد. لذا اگر تعرضی به کشور صورت بگیرد با قاطعیت پاسخ می‌دهیم.

وی با بیان اینکه ما کشور مجربی در مبارزه با ناامنی‌ها هستیم، افزود: با توجه به اتفاقاتی که از اوایل پیروزی انقلاب افتاده و دشمنی‌ها علیه ایران، مردم قدر امنیت را به خوبی می‌دانند و به محض اینکه مقام معظم رهبری اشاره کردند مردم صف خود را از اغتنشاش‌گران جدا کنند، متوجه شدند دشمن می‌خواهد ناامنی را به تحریم اضافه کند بنابراین صف خود را از اغتشاش‌گران جدا کردند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه مردم پشتوانه اصلی ما در امر دفاع از امنیت هستند، گفت: نیروی مسلح باید اولین نیاز مردم برای کار، مسائل اقتصادی و زندگی را انجام دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.