« بیژن زنگنه» روز سه شنبه در آیین نکوداشت و تجلیل از خدمات «محمود حجتی» وزیر پیشین جهاد کشاورزی در سالن خوشه این وزارتخانه، افزود: آشنایی من با محمود حجتی به آذرماه سال ۱۳۶۱ یعنی حدود ۳۷ سال پیش برمی گردد که ایشان آن روز جوانی انقلابی، پرشور، شجاع و با خصلت های یک نجف آبادی استاندارد بود.

وی اظهارداشت: حجتی آرام، متین، استوار، صبور و بدون سر و صدا کار بود به طوری که فهم و فکر عمیق او باعث می شد که بودش بیش از نمودش باشد زیرا هرگز من ندیدم که ایشان بخواهد خودش و کارهایش را بی محتوا به نمایش بگذارد.

زنگنه با اشاره به اینکه در جهاد سازندگی ۶ سال با وی کار کردم و همچنان با یکدیگر رفاقت داریم، تصریح کرد: حجتی نسل طیبه‌ ای است که جمعی شهید شدند و جمعی باقی ماندند که  نهال آن را امام (ره) کاشت و رهبر معظم انقلاب به خوبی از آن محافظت کرد.

وزیر نفت تصریح کرد: من در سال ۶۷ از جهاد رفتم و او استاندار سیستان و بلوچستان شدند و بعد از ایشان خواهش کردم که در وزارت نیرو همکاری کند که پیشنهاد پست های معاونت و مجری سد کرخه را به وی ارایه دادم که مجری طرح کرخه را پذیرفت.

سد کرخه بزرگترین برگ برنده کشور در منابع آبی نشان سخت کوشی حجتی است.

وی سد کرخه را یکی از سدهای تمدن ساز و بزرگترین برگ برنده جمهوری اسلامی در آب دانست و افزود: وجود سد با افتخار کرخه در جمهوری اسلامی ناشی از برکات سخت کوشی حجتی است.

زنگنه با بیان اینکه من موافق ادغام وزارت کشاورزی و جهاد سازندگی بودم که در نهایت در سال ۷۹ اجرایی شد گفت: از ابتدا حجتی مخالف این ادغام بود البته هم اکنون هم ممکن است عده ای باشند که این ادغام مخالف باشند اما در نهایت آقای حجتی نیز این ادغام را پذیرفت و در چند دوره وزیر جهاد کشاورزی شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.