سردار علی آزادی روز دوشنبه اظهار داشت: با اشراف اطلاعاتی ماموران انتظامی شهرستان کامیاران، مشخص شد ۲ نفر از کارکنان یک شرکت سیلوی ذخیره گندم، اقدام به فروش مقادیری گندم دولتی بدون رعایت ضوابط و مقررات در بازار آزاد کرده‌اند که موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ماموران با هماهنگی مراجع قضایی، عاملان توزیع گندم خارج از شبکه را شناسایی و دستگیر کردند، افزود: با ارائه مدارک و مستندات از سوی ماموران، ۲ متهم این پرونده اعتراف کردند مقدار پنج هزار و ۶۷۰ تُن گندم امانتی دولتی را غیرقانونی از سیلو خارج کرده و به صورت آزاد با چند برابر قیمت در بازار فروخته‌اند.

فرمانده انتظامی کردستان یادآور شد: متهمان برای گمراه کردن ناظران اعزامی با احداث باکس در داخل سیلو وانمود کردند،  ظرفیت سیلو تکمیل شده و با این ترفند دست به اعمال سودجویانه و مجرمانه خود زدند.

سردار آزادی با اشاره به اینکه ارزش گندم کشف شده ۱۴۰ میلیارد ریال برآورد شده است، اضافه کرد: تلاش ما مبارزه با هر نوع اخلال اقتصادی و قاچاق کالا است و در این زمینه با افراد سودجو به شدت برخورد می‌شود.

کامیاران در ۶۵ کیلومتری جنوب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.