چهارمین مرحله از طرح سوال اعضای شورای شهر آبادان که ظرف ۱۳ ماه گذشته انجام شد، در چهارمین خود و پس از آنکه سه نفر از اعضاء از پاسخ شهردار به سئوالات یکی از اعضای شورا قانع نشدند، عاقبت حمیدپور شهردار آبادانی شهر آبادان به استیضاح کشیده شد.

برابر قانون شهردار آبادان برای پاسخگویی به سئوالاتی که پیشتر اعضای شورا را قانع نکرده بود به صحن علنی شورا آمد و کار پاسخگویی به سئوالات به شکل شفاهی از ساعت ۱۳ آغاز شد.

در پایان کار پاسخگویی حسین حمید پور، شهردار آبادان با ۶ رای موافق اعضای شورا استیضاح و برکنار شد.

نتایج حاصله از بررسی مواضع موافقان و مخالفان در چهار استیضاح شهردار آبادان چنین نشان می دهد در استیضاح نخست که به شکل علنی در تاریخ ۲۲ آبان ماه سال گذشته و با غیبت دو عضو شورای یعنی ناصر کعبی و پوردریس برگزار شد، سه عضو شورا یعنی حمید کوراوند، خلیل جنامی و فواد دریس فرد موافق استیضاح شهردار و آرش بهفر، حسن کمری، عبدالله کعبی و سید شریف موسوی نیز مخالفان استیضاح شهردار بودند که در نهایت شهردار ماندنی شد.

در استیضاح دوم که به صورت غیر علنی در ششم اسفندماه پارسال و غیبت حسن کمری برگزار شد، پنج عضو شورا یعنی خلیل جنامی، حمید کوراوند، فواد دریس فرد، ناصر کعبی و سید شریف موسوی موافق استیضاح شهردار و آرش بهفر، عبدالله کعبی و پوردریس مخالف استیضاح شهردار بودند که نتیجه این استیضاح نیز به ماندگاری شهردار آبادان ختم شد.

در استیضاح سوم که باز هم به صورت غیرعلنی و با حضور تمامی اعضاء در ۱۷ شهریور امسال برگزار شد، آرش بهفر تنها عضو موافق استیضاح شهردار در مقابل مخالفت خلیل جنامی، سید شریف موسوی، پوردریس، فواد دریس‌فرد، حسن کمری، ناصر کعبی، حمید کوراوند و عبدالله کعبی بود که در نهایت باز هم شهردار ماندنی شد.

در استیضاح غیر علنی چهارم که امروز دوشنبه ۲۵ آذر ۹۸ و با حضور تمامی ۹ عضو شورای شهر آبادان برگزار شد، خلیل جنامی، حسن کمری، آرش بهفر، ناصر کعبی، فواد دریس فرد و حمید کوراوند موافق استیضاح شهردار و عبدالله کعبی، کریم پوردریس، سید شریف موسوی مخالفان استیضاح شهردار بودند که بالاخره و در پایان چهار مرحله استیضاح حسین حمید پور شهردارآبادان از سمتش برکنار شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.