سرلشکر مصطفی ایزدی صبح امروز (دوشنبه - ۲۵ آذر) در اولین همایش سراسری قدرت نرم انقلاب اسلامی که در دانشگاه افسری امام حسین (ع) برگزار شد، با بیان این‌که انقلاب اسلامی، حرکتی است که در حال تحمیل نظم جدیدی به جهان است، گفت: انقلاب ما در راه مقابله با این نظم جهانی و طرح‌هایی نظیر طرح «خاورمیانه بزرگ» مطرح می‌شود، هرچند که در نظام اسلامی، نیروی نظامی، وسیله‌ای علیه قدرت است.

فرمانده قرارگاه جنگ‌های نوین ستادکل نیروهای مسلح با تأکید بر این‌که سیاست آمریکا به‌گونه‌ای است که بر مبنای قدرت‌طلبی حرکت می‌کند، تصریح کرد: امروز جنگ بسیار مهمی در زمینه‌های فضای مجازی، فضای شناختی و فضای اندیشه‌ای وجود دارد و آمریکایی‌ها به‌عنوان رأس نظام سلطه، می‌خواهند یک ساعت یک‌پارچه ذهنی در عالم به‌وجود بیاورند و کاری کنند که مصرف‌کننده کالاها و صاحبان اطلاعات یکسان باشند.

ایزدی با تأکید بر این‌که امروز استعمار داخل و خارج کشور، علیه انقلاب اسلامی فعالیت می‌کند، تصریح کرد: استعمار نو با به‌وجود آوردن داعش، جنگ نیابتی خارجی را برای ما ایجاد کرد؛ اما به لطف خدا، انقلاب اسلامی در جنگ نیابتی خارجی پیروز شد؛ بنابراین دشمن نسبت به ایجاد جنگ نیابتی داخلی اقدام کرده است.

فرمانده قرارگاه جنگ‌های نوین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به حوادث اخیر در کشور، گفت: رئیس جمهور ترکیه و سیستم اطلاعاتی این کشور به‌صورت غیرمستقیم به جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند که دشمنان در ایران برنامه دارند و حتی رئیس جمهور ترکیه این موضوع را در سخنرانی‌های خود اعلام کرد و روسیه، حزب‌الله لبنان و حشدالشعبی عراق هم این موضوع را تذکر دادند.

وی گفت: دشمن از فضای مجازی و رسانه‌ها استفاده حداکثری کرده و فعالیت‌های خود را به‌صورت جهانی اداره می‌کند و در این راستا در آمریکا کمیته‌ای نیز تشکیل داده‌اند که در آن کشورهای مرتجع عرب، رژیم صهیونیستی و انگلیس در این راستا تلاش می‌کنند و ضد انقلاب نیز در متن کار حضور دارد.

هدف «غائله» آبان‌ ایجاد هراس عمومی برای بالابردن هزینه مقاومت دربرابر آمریکا بود

همچنین مهر نوشت؛ سردار غلامرضا جلالی با بیان اینکه حوادث آبان ۹۸ مانند بسیاری از چالش‌های دیگر، از پیش روی ملت و نظام جمهوری اسلامی کنار رفت، اظهار کرد: این حادثه را از جوانب مختلفی می‌توان مورد تحلیل و ارزیابی قرار داد اما چند نکته دارای اهمیت بیشتری است.

وی افزود: هرچند عملکرد دولت در اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت قابل دفاع نبود، اما نباید چند موضوع را فراموش کرد، اول اینکه آمریکا مسبب اصلی وضعیت فعلی و تنگنایی است که به ملت ما تحمیل شده است. اصل دعوا پیامد جنگ اقتصادی دشمن علیه ملت ایران است. دوم اینکه شرارت و غارت و حمله با سلاح، کار معترضین نبود بلکه به تعبیر مقام معظم رهبری یک «توطئه عمیقِ وسیعِ بسیار خطرناک بود که آن همه پول خرجش شده بود.»

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه ما نباید فراموش کنیم که امروز در میانه یک جنگ تمام عیار و چند لایه با دشمن هستیم خاطرنشان کرد: هر چند در این بین شاید برخی نتوانند آنچنان که باید و شاید در برابر دشمن ایستادگی کنند و گاهی هم گل به خودی بزنند اما هیچ وقت نباید فراموش کنیم علت اصلی همه مشکلات کشور ما آمریکا است.

سردار جلالی متذکر شد: همه ظرفیت‌های کشور باید بسیج شود تا در این پیکار، دشمن عقب بنشیند. به تعبیر دیگر ممکن است دولت در اجرای برنامه‌ها کوتاهی کرده باشد ولی توجه به خصومت آمریکا و نقش آنها، جامعه انقلابی و دلسوز کشور را به سکوت یا صرفا انتقاد خیرخواهانه محدود می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تبعیت و حمایت از رهبری عزیز، کمک به دولت، مقابله با دشمن، حمایت از مردم و طبقه ضعیف جامعه، تفکیک معترضین از ضدانقلاب در صحنه و رسانه، محکوم کردن تخریب‌گر و ضدانقلاب، هوشیاری در برابر فرصت‌طلبان و کسانی که ناخواسته در راهبرد دشمن بازی می‌کنند و حمایت و تقویت برقرارکنندگان مظلوم امنیت مردم مانند بسیج، سپاه و ناجا از جمله راهبردهایی که باید در دستور کار همه آنهایی که دغدغه انقلاب و نظام را دارند قرار گیرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه امروز جنگ، جنگ اراده‌هاست گفت: مهمترین هدف غائله آبان نیز ایجاد یک هراس عمومی در کشور بود تا به مردم القا کنند هزینه مقاومت در برابر آمریکا تا چه حد می‌تواند سنگین باشد. البته به لطف خدا و با هدایت رهبری عزیز و دوراندیش ما بازهم تیر دشمن به سنگ خورد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.