در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی نمایندگان تقاضای گروهی از نمایندگان را به منظور تغییر دستور به بررسی طرح بانکداری نظام جمهوری اسلامی بررسی کرده و در نهایت با ۱۵۷ رای موافق، ۲۸ رای مخالف و سه رای ممتنع با این تغییر دستور موافقت کردند.

محمدحسین بحرینی به عنوان یکی از متقاضیان این تغییر دستور بیان کرد: اصلاح نظام بانکی کشور یکی از اقداماتی است که از دوره‌های قبل در مجلس شورای اسلامی پیگیری شده و در این دوره نیز با جدیت دنبال شده است. اگر به یاد داشته باشید در روزهای آغاز به کار این مجلس این طرح به امضای نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید و ۳.۵ سال کار سنگین و کارشناسی به منظور اصلاح قوانین بانکی در کشور انجام شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: وقتی صحبت از قوانین بانکی می‌شود باید یک بسته منسجم برای اصلاح این نظام در نظر گرفته شود. بدون بازنگری در ساختار بانک مرکزی و روابط بین بانک‌ها و مشتریان اصلاح این نظام ممکن نیست. نظام بانکی کشور باید در خدمت اقتصاد و تولیدکنندگان باشد. این طرح به تصویب کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی رسیده و اکنون آماده است در این طرح علاوه بر این‌که بانک مرکزی را مدیریت می‌شود شبکه بانکی کشور نیز مورد نظارت و مدیریت قرار می‌گیرد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: مطالعات تطبیقی و فقهی گسترده‌ای بر روی این طرح انجام شده و از نظر مراجع معظم تقلید نیز در این طرح استفاده شده است. این طرح به رویت مقام معظم رهبری رسیده و محصول چهار الی پنج سال کار گسترده‌ای توسط اقتصاددانان و افراد متخصص است. اگر این طرح که با تلاش و اخلاص آماده شده است در این دوره به قانون تبدیل شود کارنامه خوبی در مجلس شورای اسلامی خواهد بود و نظام بانکی کشور را منظم خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.