روز شانزدهم مرداد ماه سال جاری خانمی ۳۶ ساله که در تهران زندگی می‌کرد ضمن در دست داشتن شکایتی به پلیس فتا مراجعه کرد و گفت که فردی با او تماس تلفنی برقرار کرده و مدعی شده که مجری برنامه رادیو جوان است و این خانم یکی از افراد خوش شانسی است که برنده مبلغ ۵۰ میلیون ریالی هزینه سفر به عتبات عالیات شده است و مجری نیز مدعی شده او می‌تواند میان  سفر به عتبات و دریافت هزینه سفر یکی از گزینه‌ها را انتخاب کند و او نیز گفته که هزینه سفر را دریافت می‌کند.

 شاکی در ادامه گفت که تماس گیرنده بیان مسلط و شیوایی داشته و به همین دلیل این خانم باور کرده که در یک مسابقه برنده شده است. در ادامه مجری برنامه شماره کارت او را برای واریزی وجه درخواست کرده و سپس خواستار رمز دوم وی شده است. این خانم همچنین گفت که رمز دوم کارتش فعال نبوده اما مجری قلابی او را متقاعد کرده به دستگاه خودپرداز مراجعه کند و برای کارتش رمز دوم بگیرد. در اوامه او متوجه شده که به جای واریز مبلغ ۵۰ میلیون ریال، مبلغ ۶۵ میلیون ریال از حسابش برداشت شده است.

با توجه به این موضوع که پرونده مشابه دیگری نیز در این زمینه به پلیس تحویل داده شد، شناسایی متهم یا متهمان پرونده در دستور کار تیمی از افسران پلیس فتا قرار گرفت. ماموران در گام نخست تحقیقات خود متوجه شدند، متهم پس از اطمینان از حضور قربانی در پای دستگاه خودپرداز ابتدا از او می‌خواهد که موجودی کارت را استعلام کند و سپس او را به قسمت انتقال وجه هدایت‌ می‌کند و از او می‌خواهد کد چند رقمی که ابتدا با دو صفر آغاز می شود را در قسمت انتقال وجه وارد کند. در واقع این کد همان میزان موجودی کارت مالباخته است که به محض وارد کردن کد، توسط کاربر موجودی متناسب با ظرفیت خودپرداز به سرقت می رود.

بر اساس اطلاعات پلیس، متهم از شگرد دیگری نیز برای سرقت وجوه استفاه می‌کرده و از قربانی می‌خواسته که برای واریز کردن هدیه، رمز دوم کارت را فعال و آن را ارسال کند که به محض اعلام رمز دوم کارت، متهم که از قبل آماده انتقال و سرقت پول مال باخته به صورت اینترنتی بوده، با دریافت رمز، حساب قربانی را تخلیه  می‌کند.

با ادامه تحقیقات پلیسی، پس از مدتی هویت متهم شناسایی شد و با هماهنگی مقام قضائی تیمی از مأموران پلیس فتا برای دستگیری متهم اقدام کردند و متهم را که مردی ۲۳ ساله است، دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به پلیس فتا منتقل می‌کنند. با انتقال متهم به پلیس فتا او در ابتدا هر گونه تخلف را انکار می‌کرد اما زمانی که با ادله موجود مواجه شد به ناچار اقدام خود اعتراف کرد. 

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی، با کشف جزئیات پرونده متهم برای سیر مراحل قانونی به دادسرای ناحیه ۳۱ معرفی شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.