اولین کاروان رسمی زائران ایرانی با استقبال آیت الله طباطبایی نماینده رهبرانقلاب و تعدادی از مسئولین سوری و ایرانی وارد کشور سوریه شد.

 

طی این مراسم آیت الله طباطبایی ضمن خیر مقدم به زائران، بازگشایی مسیر زیارت و امنیت موجود را مدیون خون شهدای مدافع حرم دانست و گفت : هشت سال پیش داعشیان در کوچه های اطراف حرم حضرت زینب (س) بودند و از ساختمان های اطراف حرم، زائران را به شهادت می رساندند اما اکنون ما باید صدها کیلومتر آن طرف تر برویم تا بوی نحس آن ها را حس کنیم.

 

وی ادامه داد: یادمان هست که وقتی هشت سال پیش در ایران گفتند که حرم حضرت زینب (س) و حرم حضرت رقیه (س) در خطر است ، چقدر از جوانان و هیئتی ها آمدند و به مسئولین می گفتند که اجازه بدهید تا ما برویم سوریه و از این حرم ها دفاع کنیم.آن ها آمدند تا کسی نتواند به حرم حضرت زینب (س) جسارتی بکند و من به عنوان شاهد می گویم که طی این سال ها حتی یک لحظه هم پرچم گنبد حضرت زینب (س) نیم افراشته نشد و این از برکت خون شهدا است.

 

تولیت مصلی حرم حضرت زینب (س)گفت: آن روزها آن ها میخواستند که اثری از حضرت زینب (س)  نماند اما امروز می بینیم که آن ها رفتند اما حضرت زینب (س) ماند و این تحقق آن جمله حضرت زینب (س) است که می فرماید: بخدا قسم که نمی توانید نام ما را از بین ببرید.

 

آیت الله طباطبایی در ادامه با اشاره به نکاتی گفت: اکنون در سوریه، با عزت از نام حضرت زینب (س) یاد می شود و این نام از با عزت ترین نامها در سوریه می باشد.

ثبت نام کاروان های زیارتی سوریه تحت نظارت سازمان حج و زیارت از نیمه آذر ماه امسال آغاز گردیده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.