دومین جشنواره فیلم های سیاسی کاراسون فرانسه کار خود پایان داد و فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» ساخته نرگس آبیار توانست جایزه بزرگ هیات داوران به عنوان بهترین فیلم جشنواره، جایزه بهترین بازیگر زن برای الناز شاکردوست و جایزه هیات داوری دانشجویان را دریافت کند. 

 

فیلم «شبی که ماه کامل شد» با فیلم‌هایی چون «اسرار مخفی»، «رافائل»، «شبکه کوبایی»، «رادیو اکتیو» و غیره رقابت کرد.

 

فیلم «اسرار مخفی» محصول انگلستان به کارگردانی گاوین هود از معروف‌ترین کارگردان‌ها در آفریقای جنوبی است که فیلم «تسوتسی» را در کارنامه خود دارد و جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی را دریافت کرده است. در فیلم «اسرار مخفی» کایرا نایتلی از چهره‌های سرشناس بازیگری در جهان بازی کرده است. «رافائل» به کارگردانی بن سومبوگارت هلندی  است که فیلم «خواهران دوقلو» این کارگردان نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود.  فیلم «شبکه کوبایی» ساخته اولیویه آسایاس، کارگردان جهانی سینمای فرانسه است که در بخش مسابقه جشنواره ونیز حضور داشت و پنه لوپه کروز و گائل گارسیا برنال در آن بازی کرده بودند.

«رادیو اکتیو» به کارگردانی مرجانه ساتراپی از دیگر فیلم‌های حاضر در دومین حضور بین‌المللی جشنواره فیلم‌های سیاسی کاراسون بود که اولین ‌نمایش این فیلم نیز در جشنواره تورنتو نمایش داده شده است این فیلم داستان زندگی ماری کوری را روایت می‌کند.

فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» پس از حضور در بیست‌وسومین جشنواره «شب‌های سیاه تالین»، در دومین حضور بین‌المللی خود در بخش مسابقه فیلم‌های بلند داستانی دومین جشنواره فیلم‌های سیاسی فرانسه نمایش داده شد.

این جشنواره توسط «کوستا گاوراس» سینماگر مطرحی یونانی- فرانسوی پایه‌گذاری شده و فیلم «شبی که ماه کامل شد» با ۶ فیلم بلند داستانی در این رویداد سینمایی رقابت کرد.

عرضه و پخش بین‌المللی فیلم‌«شبی که ماه کامل شد» به عهده محمد اطبایی (مستقل های ایرانی) است و این فیلم توانست در حضور پیشین بین‌المللی خود در جشنواره الف «شب های سیاه تالین» در کشور استونی جایزه بهترین فیلم تماشاگران را دریافت کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.