امیر قلعه نویی چند روز پیش در مصاحبه ای، از موفقیت استقلال با آندره استراماچونی به نفع خود بهره برد تا دوباره منتقدانش را تحت فشار قرار بدهد. قلعه نویی در صحبت هایش اعلام کرد که استقلالِ استراماچونی با سیستم ۲-۵-۳ بازی می کند؛ همان سیستمی که او ۱۰ سال پیش استفاده می کرد و وی همان موقع ۱۰ سال «جلوتر از مدرن» بوده است!

قلعه نویی گفته بود: «همین سیستمی را که الان می‌گویند خیلی مدرن است و استراماچونی از آن استفاده می‌کند، ما ۱۰ سال پیش بازی کردیم و انواع و اقسام قهرمانی‌ها را به دست آوردیم. شاید ۱۰۰ مطلب هم علیه ما می‌نوشتند که این سیستم منسوخ شده است.»

ادعای امیر قلعه نویی در حالی مطرح شده که آندره استراماچونی در لابه‌لای مصاحبه هایش به نکته ای اشاره کرده که اصلا مورد توجه قرار نگرفته است.

مربی استقلال در گفتگویی که در سایت «informazione.it» منتشر شده، سیستم بازی تیمش را ۱-۲-۴-۳ عنوان کرده نه ۲-۵-۳. استراماچونی در این ارتباط گفت: ما در زمین به شکل ۱-۲-۴-۳ بازی می کنیم که در ایران این سیستم را خیلی خوب نمی دانند.

به این ترتیب ادعای سرمربی سپاهان در تناقض با برنامه ها و سیستمی است که استراماچونی این فصل آنرا در استقلال پیاده کرده و موفق شده با همین سیستم به صدر جدول برسد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.