بیژن زنگنه امروز در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه تامین مالی طرح توسعه و تولید کارخانه‌ای و کارگاهی خودروهای دوگانه‌سوز بین شرکت ملی پخش فرآورده‌های ایران و بانک ملت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اطلاعی ندارم که استیضاح من به صحن رفته یا نه، من اکنون اینجا و درجمع شما هستم.

به گفته وی گازرسانی در همه جبهه‌ها در استان سیستان و بلوچستان فعال است.

وزیر نفت با بیان اینکه میزان سهمیه اختصاص یافته ال‌پی‌جی در همه استان‌ها نسبت به پارسال بسیار بیشتر است، افزود: مشکل این است بخشی از این سوخت قاچاق ‌و بخشی هم به‌صورت غیرمجاز در خودروها استفاده می‌شود.

به گفته زنگنه تا ماه‌های آینده میزان کاهش مصرف بنزین تثبیت می‌شود؛ رقمی که هم‌اکنون درباره کاهش مصرف عنوان می‌شود نسبت به مدت مشابه پارسال است.

وی اظهار کرد: سهمیه‌بندی بنزین تاثیری در قاچاق ندارد آنچه در قاچاق تاثیر دارد قیمت است، قاچاق بنزین برخلاف گازوئیل و بر اساس اطلاعاتی که دارم بسیار کم است.

وزیر نفت با اشاره به پروژه فاز ١١ پارس جنوبی گفت: فاز ۱۱ پارس جنوبی به‌صورت کامل به شرکت پتروپارس سپرده شده و این شرکت کارهای اجرایی آن را آغاز کرده است.

بنا بر اعلام وزارت نفت، وی تصریح کرد: عمده فرآورده‌های نفتی از طریق بورس انرژی عرصه می‌شود و بسیار هم موفق بوده است، اما در مقوله نفت‌خام و میعانات گازی تاکنون نتوانستیم فروش جدی داشته باشیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.