رضا فرهمند در نشست فیلم خبر مستند «نت های مسی یک رویا» در جشنواره سینما حقیقت  گفت: این فیلم روایت کودکانه‌ای از آسیب های پس از جنگ در دمشق است. وقایع منطقه‌ای به تصویر کشیده شده که ساکنان آن فلسطینی ها هستند. این فیلم برای من اتفاق و تجربه‌ای عجیب بود چون از یک سو یک فیلم کودکانه است و کار با کودکان سخت است، ما با کودکانی مواجه بودیم که زبان آنها را نمی دانستیم ضمن اینکه شرایط جنگی داشتند که این موضوعات کار را سخت می‌کرد ولی تجربه‌های قبلی من در حوزه کودک سبب می‌شد با آرامش کار کنیم. باید بگویم فیلم دچار جوزدگی لوکیشن نشده است هرچند خیلی وقت ها به شرایط آنجا خیره می ماندم. آنچه برایم مهم بود این بود که به یک روزنه امید برای کودکان برسیم در نهایت در روز هفتم، هشتم متوجه شدیم بچه ها به موسیقی علاقه دارند در واقع ما اول کودکان را پیدا کردیم بعد به سراغ این موضوع رفتیم اصلا اول قرار بود روی موضوع دیگری کار کنیم.

فرهمند توضیح داد: ما با کودکی مواجه بودیم که جلوی او سر بریده بودند و بیشتر از سنش رشد کرده بود. همین موضوع باعث می‌شد دیالوگ هایش در اندازه یک کودک نباشد. یک بار یکی از بچه ها می گفت هر وقت آرزو می کردیم یک اتفاق بد می افتاد و این نشان از روزگار سخت آنها بود. کودک به راحتی نشان می‌دهد که آیا از او بازی گرفته شده یا خودش صحبت ها را بیان می‌کند اما شرایط زندگی برای آنها سخت شده بود و آنها به یکباره بیش از حد بزرگ شده بودند.

این کارگردان عنوان کرد: ایده برگزاری کنسرت به ذهن آنها افتاده بود و برای من جالب بود. تصمیم گرفتم تلاش این بچه‌ها را به تصویر بکشم که در نهایت با یک میکروفون ساده اتفاق افتاد. اتفاقا در اکران های خارج از کشور به من می‌گفتند چقدر خوب که این کنسرت به صورت واقعی برگزار نشد و تصویری واقعی تر از زندگی آنها دیدیم.

او ادامه داد: دوست دارم باز هم در زمینه جنگ فیلم بسازم ولی از سال گذشته دنبال سوژه ایرانی هستم. می‌دانم در کشورهای همسایه ما دردهایی وجود دارد که قابل مقایسه با ما نیست. شاخصه من برای فیلمسازی درد کشیدن آنهاست. به هر صورت این دردها ممکن است در کشور ما وجود داشته باشد اما به ذات شکل این درد در سوریه، افغانستان و ... فرق می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.