سردار محمدرضا مهماندار با اشاره به مصوبات جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران که عصر امروز(شنبه، ۲۳ آذر) به ریاست استاندار تهران برگزار شد، گفت: برابر تصمیمات اتخاذشده، در روز یکشنبه(۲۴ آذر) یک‌سری محدودیت‌های ترافیکی برای تردد خودروها در معابر پایتخت اعمال شده است.

 وی ادامه داد: بر این اساس، تردد در محدوده طرح ترافیک اصلی تنها برای آن دسته از رانندگانی مجاز است که دارای مجوز طرح ترافیک سالانه هستند و دیگر خودروها در صورت ورود جریمه خواهند شد، چراکه در این‌روز هیچ‌گونه مجوز روزانه‌ی ورود به طرح ترافیک فروخته نخواهد شد.

مهماندار با بیان این‌که در روز یکشنبه(۲۴ آذر) تردد در محدوده کاهش آلودگی‌هوا یا همان زوج و فرد سابق نیز صرفا برای خودروهایی که رقم سمت راست پلاک‌شان فرد است ممکن خواهد بود، گفت: در خارج از این محدوده هم طرح زوج و فرد از در منازل اجراء می‌شود و خودروهای دارای پلاک زوج جریمه خواهند شد.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ در مورد ممنوعیت تردد کامیون‌ها نیز گفت: از فردا شب(۲۴ آذر) تا اطلاع ثانوی تردد کامیون‌ها در پایتخت ممنوع است، اما امشب(۲۳ آذر) به‌دلیل این‌که تصمیمات کمیته کاهش آلودگی هوا دیر اتخاذ شد و فرصتی برای اطلاع‌رسانی مناسب به رانندگان کامیون‌ها نبود، ممنوعیتی برای ورود کامیون‌ها وجود ندارد.

وی از تشدید برخورد با خودروهای آلاینده و دودزا نیز خبر داد و گفت: ماموران پلیس علاوه‌بر برخورد با خودروهای غیرمجاز، نسبت به اعمال قانون خودروهای آلاینده و دودزا نیز اقدام خواهند کرد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.