محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه اختتامیه جشنواره کودک‌آنلاین، با اشاره به تدوین لایحه‌ای مبنی‌بر قطع اینترنت تنها با تصویب مجلس شورای اسلامی، گفت: ایده اولیه این طرح با سازمان فناوری است و در حال تهیه این لایحه است. در هر حال اساسنامه سازمان جهانی مخابرات که ما به آن پیوستیم، حق قطع اینترنت را در مواقع امنیت ملی با قوانین محلی برای کشورها به رسمیت شناخته است.

وی با بیان این‌که این لایحه به منظور شفاف‌سازی موضوع و تدوین ضوابط است، افزود: این قانون محلی در قوانین مجلس آمده و موجود است، اما باید شفاف و مدون شود، که اکنون سازمان فناوری اطلاعات متولی است و دارد این کار را می‌کند، مجلس هم در حال پیگیری است. باید ببینیم تقدم و تاخر زمانی چیست و با هم‌افزایی کاری کنیم که چارچوب این قانون مشخص شود.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: همین الان این موضوع قانون مصوب مجلس است، اساسنامه سازمان جهانی مخابرات که وزارت ارتباطات هم به آن پیوسته است، در ماده ۳۴ بند دوم، این قانون را به رسمیت می‌شناسد، اما این قانون نیازمند یک دستورالعمل است و این‌که شفاف باشد تا کسب‌وکارها و مجموعه‌های مختلف بدانند حالت‌های اضطراری‌شان به چه شکل است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.