حمیدرضا گودرزی گفت: رأی دادگاه لحظاتی پیش به ما ابلاغ شد؛ ۶ سال و نیم حبس برای قتل عمد و یک سال و ۳ ماه حبس نیز برای نگهداری سلاح غیرمجاز برای موکلم «محمدعلی نجفی» صادر شده است.

وی ادامه داد: ما به این رأی اعتراض خود را خواهیم کرد و به دیوان عالی فرجام‌خواهی می‌کنیم.

گودرزی با تاکید بر اینکه حتما نسبت به رای صادرشده اعتراض می‌کنیم، گفت: ما این قتل را شبه‌عمد می‌دانیم؛ چراکه نظرات کارشناسی دلالت بر شبه‌عمد بودن آن دارد؛ چراکه موکلم تعادل و اختیاری در ارتکاب جرم نداشته است.

وی افزود: همچنین بر اساس نظرات کارشناسی گلوله در یک نقطه به دست خورده و اگر از نزدیک مُچ خارج شده و تغییر مسیر داده، با زاویه و غیرمستقیم به قفسه سینه اصابت کرده است و این نشان‌دهنده آن است که قتل شبه‌عمد اتفاق افتاده و از دست کمانه کرده است.

این وکیل دادگستری گفت: دیوان عالی نیز به صراحت کمانه زدن گلوله را قتل غیرعمد دانسته، اما دادگاه خلاف آن را تایید کرد و ما ابهامات زیادی را در این زمینه داشته‌ایم. اولا اینکه گلوله به لبه وان خورده و در آن فرو رفته، به همین دلیل تقاضای آزمایش DNA روی گلوله را با خون مرحوم میترا استاد داشته‌ایم، اما انجام نشد.

گودرزی افزود: اگر ابهامات کماکان بماند، کار کارشناسی اثرگذار نخواهد بود، دوما مطرح شد که گلوله با جناق سینه برخورد کرده و تقاضای نبش قبر شد، در حالی که در سند رسمی پزشکی قانونی جناق سینه صدمه‌ای ندیده است و دفرمه شدن گلوله به دلیل اصابت آن به دیواره‌های حمام بوده است.

وی تصریح کرد: کمانه کردن در فرهنگ ما این نیست که گلوله به جایی بخورد و برگردد، بلکه اگر تغییر مسیر دهد کمانه کرده است، بنابراین اعتقاد من این است دفاعیات باید بر پایه‌های جدید علمی و قضایی تعبیر و تفسیر شود و رای صادره غیرواقعی بوده و اصول و انصاف و عدالت در آن نادیده گرفته شده است.

وکیل نجفی گفت: همچنین بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۶ قانون حمل اسلحه آمده؛ اگر فردی سلاح را در مدت ۶ ماه تسلیم کند، از مجازات معاف است و تسلیم سلاح پس از مهلت فوق در پرونده موکلم باعث تخفیف ۲ درجه‌ای می‌شود. در نتیجه اصلا موکلم بر اساس این قانون از تعدد حکم خارج می‌شد و فقط اتهام قتل به او وارد می‌ماند و اگر قتل غیرعمد برایش صادر می‌شد، حبس ۳ تا ۷ سال را داشت و چنانچه جهات مخففه متعدد نیز مطرح می شد، به موکلم ۲ درجه تخفیف می‌خورد و حبس ایشان از یک سال هم کمتر می‌شد.

گودرزی گفت: بنابراین ما در این رای عدالت قضایی را ندیده‌ایم و برای فرجام‌خواهی اقدام می‌کنیم تا پرونده به شعبه هم‌عرض ارسال شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.