به گزارش شبکه العربیه، استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا که برای شرکت در "کنفرانس دوحه" به قطر سفر کرده است، گفت: اگر ایران شروط لازم را بپذیرد آمریکا تمام تحریم‌ها را بر می دارد.

وی در رابطه با حضور نیروهای آمریکایی در عربستان گفت: حضور ما در عربستان دفاعی است.

منوچین همچنین تاکید کرد که حمله به پالایشگاه‌های نفت سعودی حمله به اقتصاد جهان بود.

به گزارش ایسنا، برایان هوک، رئیس گروه اقدام علیه ایران نیز که به قطر سفر کرده است، در گفت وگویی در حاشیه سمینار دوحه، گفت: اگر ایران فعالیت‌های خصمانه خود را متوقف کند ما آماده رفع تحریم‌ها و از سرگیری روابط دیپلماتیک با این کشور خواهیم بود. تحریم ایران به منظور مجازات این کشور نیست بلکه برای تضمین امنیت ملی ما است.

یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز ۱۴ سپتامبر با ۱۰ پهپاد دو پالایشگاه نفت بقیق و خریص در شرقی‌ترین نقطه عربستان را در قالب عملیات دوم "توازن بازدارندگی" هدف گرفته بودند. مقامات عالی رتبه سعودی از جمله ملک سلمان بارها جمهوری اسلامی ایران را به دست داشتن در این حملات متهم کرده بودند.

این سخنان درحالی مطرح می‌شود که سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش برای برقراری صلح و ثبات و امنیت در منطقه بوده و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بارها خواهان امضای معاهده عدم تعرض به همسایگان شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.