به گزارش المیادین، دیوید هیل، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی، روزهای آتی به لبنان سفر می‌کند و این نخستین سفر یک مسئول آمریکایی به این کشور از زمان آغاز اعتراضات از ۱۷ اکتبر گذشته در این کشور است.

این سفر در بحبوحه مذاکرات درباره تشکیل دولت لبنان و با نزدیک شدن به سومین ماه اعتراضات علیه فساد در این کشور انجام می‌شود.

روزنامه "نشنال" چاپ امارات نوشت: شخصیت‌های سیاسی در لبنان در جذب حمایت مالی از سوی جامعه جهانی شکست خورده‌اند و اقتصاددانان نسبت به فروپاشی قریب الوقوعی هشدار می‌دهند. کسانی که در نشست گروه حمایت لبنان در پاریس حضور داشتند تصریح کردند که هیچ کمک مالی بدون انجام اصلاحات جدی در لبنان ارائه نخواهند شد.

در همین راستا، دیوید شنکر، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک تصریح کرد: حاضران در این نشست با مشورت‌دهی فنی به موسسات لبنانی موافق کردند اما هرگز بسته نجاتی که سعد حریری، نخست وزیر مستعفی لبنان خواهان آن شده است، ارائه نخواهند داد.

شنکر همچنین گفت: بسته کمک و طرح نجاتی وجود ندارد. لبنان در حال حاضر از آشفتگی مالی خود نجات نمی‌یابد.

در همین راستا، فراس مقصد، استاد دانشگاه جورج واشنگتن در واکنش به این اظهارات شنکر، گفت: سفر هیل تاکید بر این است که "نجات مجانی" برای لبنان هرگز وجود نخواهد داشت و دولت آمریکا بر این امر مصمم است که هر کمک آتی به لبنان را منوط به تشکیل دولتی کند که بتواند خواسته‌های مردم برای انجام اصلاحات سودمند را برآورده کند.

از ۱۷ اکتبر سال گذشته، کشور لبنان به دلیل تظاهرات علیه بخش سیاسی دچار درگیری‌هایی شده است. سعد حریری، نخست وزیر این کشور ۲۹ اکتبر پس از هفته‌ها تظاهرات استعفا داد و از آن زمان به بعد هنوز هیچ دولتی در این کشور تشکیل نشده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.