به گزارش روزنامه بیزینس تایمز ترامپ تنها ساعاتی بعد از انتشار اخباری مبنی پبر توافق اولیه تجاری میان آمریکا با چین در پیامی توییتری نوشت: روایت وال استریت ژورنال درباره این خبر کاملاً اشتباه است.  

ترامپ در پیامی دیگر نوشت: اطلاعاتی که وال استریت ژورنال در مورد تعرفه‌ها منتشر کرده نادرست و بهتر است این رسانه منابع خویش را تغییر دهد.  

رییس جمهوری آمریکا در ادامه با اصلاح خبر توافق با چین نوشت: ما به توافق بسیار بزرگی با چین دست پیدا کرده‌ایم. آن‌ها با بسیاری از تغییرات ساختاری و خریدهای گسترده محصولات کشاورزی، انرژی و کالاهای تولیدی به علاوه موارد دیگر توافق کردند. و تعرفه ۲۵ درصدی بر کالاها هچنان پابرجاست.  

ترامپ افزود: تعرفه‌های تنبیهی که قرار بود از ۱۵ دسامبر (۲۴ آذر) بر کالاهای چینی اعمال شود به دلیل این توافقات لغو می‌شوند و ما مذاکرات مربوط به فاز دو توافق را فوراً آغاز خواهیم کرد.  

چین هنوز در مورد کاهش تعرفه بر روی کالاهای آمریکا موردی اعلام نکرده است و امضای سند توافق اولیه نیز بر اساس گزارش‌ها برعهده چویی تیانکای سفیر چین در آمریکا است.  

پیش از این روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت: ترامپ با «توافق تجاری محدود» با چین موافقت کرده است. به دنبال موافقت ترامپ، نرخ تعرفه‌های فعلی آمریکا بر کالاهای چینی کاهش می‌یابد و همچنین برنامه اعمال تعرفه‌های جدید که قرار بود از روز یکشنبه آینده به اجرا در آید، لغو می‌شود.  

در ۲۱ ماه گذشته که جنگ تجاری میان دو کشور جریان دارد، آمریکا ۳۶۰ میلیارد دلار و چین ۱۵۰ میلیارد دلار بر کالاهای یکدیگر تعرفه وضع کرده‌اند.  

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.