اسماعیل خلیل‌زاده در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه ورزش و مردم درباره آخرین وضعیت آندره‌آ استراماچونی اظهار داشت: در این چند روز کار بسیار سخت و پیچیده‌ای داشتیم و به کمک سرکنسول ایران در ترکیه و معاون سیاسی وزارت امور خارجه و پیگیری شدید مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش که ۱۰ دقیقه به ۱۰ دقیقه پیگیر بودند، ۱۰۸ هزار یورو پول را به سفارت ایران در ایتالیا انتقال دادیم. استراماچونی نیز حساب جدیدی باز کرده، اما گفته که مبلغ طلب او ۱۶۰ هزار یورو است، به همین دلیل قرار شد چکی از سفارت ایران در ایتالیا بگیرد تا پس از آن به ایران بیاید.

وی افزود: باشگاه توانسته از طریق ترکیه پولش را به سفارت ایران در ایتالیا انتقال دهد. سفیر ایران در ایتالیا نیز چند جلسه با استراماچونی برگزار کرده است. قرار شد که استراماچونی به سفارت ایران مراجعه کرده و پولش را بگیرد.

سرپرست باشگاه استقلال در پاسخ به این سؤال که آیا استراماچونی فردا روی نیمکت استقلال می‌نشیند یا نه، گفت: امیدوارم این اتفاق بیفتد. تمام تلاش من و همکارانم این است که این اتفاق رخ دهد. امیر سلطانی معاون باشگاه نیز در مسیر رم است تا پیگیر مسائل باشد. اگر پول به حساب استراماچونی واریز شود، دیگر مشکل مالی مطرح نخواهد بود. استراماچونی خواهان کاهش مدت قرارداد شده که آمادگی این را داریم. روز گذشته نیز توسط سلطانی به وکیل ایشان اعلام شد که حاضریم قرارداد از دو سال به یک سال کاهش یابد. این مسئله را طریق ایمیل به وکیل استراماچونی اعلام کرده و آمادگی داریم در تهران قرارداد جدیدی تنظیم کنیم.

خلیل‌زاده در مورد اینکه آیا استراماچونی خواسته جدیدی دارد، تصریح کرد: خواسته یا مبلغ دیگری عنوان نشده است. تمام روش‌هایی که فکر می‌کردیم، انجام دادیم. حواله قبلی باشگاه برگشت خورده بود و استراماچونی گفته که نمی‌خواهد از شرکت‌های خاص دیگر پول به حسابش واریز شود. استراماچونی دنبال این است که از محل قانونی پول به حسابش برود. تحریم کار ما را سخت کرده و ملت ایران بداند که تحریم ورزش ما را هدف قرار داده است.

«من درصد بالایی احتمال می‌دهم که استراماچونی برگردد و روی نیمکت استقلال بنشیند.» وی با بیان این جمله ادامه داد: چیزی را که در توان داشتیم و داریم گذاشته‌ایم. هواداران مطمئن باشند که به هر شکل و طریقی بود، استفاده کرده تا مشکل را حل کنیم. امیدواریم این مشکل حل شده و استراماچونی برگردد و هدایت تیم را برعهده بگیرد.

خلیل‌زاده در پاسخ به این سؤال که آیا سرپرست موقت است یا چند ماه این پست را در اختیار دارد، گفت: من سرپرست موقت هستم تا انشاء‌الله ببینیم خدا چه می‌خواهد.

سرپرست باشگاه استقلال در واکنش به اینکه گفته می‌شد باشگاه از طریق یک صرافی پول را به حساب استراماچونی واریز کرده است، گفت: پول از صرافی داده نشده است. سرکنسول ایران در ترکیه پول را به سفارت ایران در ایتالیا انتقال داده است. سفارت‌خانه‌ها قبول کرده‌اند که پول انتقال داده شود. انشالله امشب اتفاق قشنگی می‌افتد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.