سرهنگ دوستعلی جلیلیان گفت: ساعت ۰۵:۴۵ صبح روز گذشته تعدادی از شهروندان به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تماس و ماموران سرکلانتری هفتم را در جریان آتش سوزی گسترده در مغازه های ضلع غربی ساختمان پلاسکو (چهارراه استانبول) قرار دادند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه بلافاصله هماهنگی های لازم برای حضور به موقع عوامل آتش نشانی انجام شد، تصریح کرد: ماموران سرکلانتری به ویژه ماموران کلانتری ۱۰۹ بهارستان مسیر های منتهی به آتش سوزی را تحت کنترل خود در آوردند و موفق شدند با کنترل ورود و خروج خودرو و تردد  افراد با همکاری عوامل اورژانس پس از تلاش چند ساعته  آتش سوزی را در ساعت ۹ صبح مهار و حریق را اطفاء کنند.

سرکلانتر هفتم تصریح کرد: خوشبختانه این آتش سوزی، صدمات جانی به همراه نداشت.

جلیلیان گفت: بررسی های اولیه کارشناسان آتش نشانی حکایت از این دارد: استفاده از گرمایش‌های برقی از قبیل هیتر باعث بالا رفتن بار سنگین برق در این منطقه شده و در نهایت با اتصال سیم برق آتش سوزی رخ داده است.

این مقام پلیسی، اضافه کرد: کارشناسان در محل حاضر هستند و تلاش ماموران برای یافتن علت دقیق  حادثه ادامه دارد.

سرکلانتر هفتم با اشاره به اینکه در این منطقه گاز رسانی انجام نشده است و کارگران و متصدیان مغازه‌ها از وسایل گرمایشی برقی استفاده می کنند، عنوان کرد: ۶ باب مغازه در این آتش سوزی دچار حریق شده اند.

وی در خصوص میزان خسارت وارده بیان کرد: در برآورد اولیه کارشناسان میزان خسارت وارده را حدود ۲۵ میلیارد ریال برآرود کرده اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.