به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، محمد لعقاب، مدیر رسانه‌ای ستاد انتخاباتی عبدالمجید تبون امروز (جمعه) اعلام کرد که بررسی نتایج آراء در برخی شعب اخذ رأی نشان می‌دهد که تبون با کسب ۶۴ درصد از کل آراء پیروز انتخابات ریاست جمهوری الجزایر است.

وی افزود: تبون به تنهایی نیمی از آراء را در ۳۵ استان از مجموع ۴۸ استان کشور به خود اختصاص داده است.

با آغاز شمارش آراء در انتخابات ریاست جمهوری الجزایر، رسانه‌های این کشور نیز اعلام کردند که نتایج اولیه از پیشتازی عبدالمجید تبون حکایت دارد.

این درحالی است که هیئت مستقل انتخابات الجزایر میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری روز پنجشنبه  را ۴۱.۱۴ درصد اعلام کرد که کمترین میزان ثبت شده در تاریخ انتخابات ریاست جمهوری این کشور است.

از سوی دیگر، کمپین‌های انتخاباتی عبدالعزیز بلعید رئیس جبهه المستقبل، عبدالقادر بن قرینه، رئیس جنبش سازندگی ملی و عزالدین میهوبی، معاون دبیرکل جمعیت ملی دموکرات نیز اعلام کردند که این افراد به همراه تبون به دور دوم انتخابات راه یافته‌اند.

انتظار می‌رود که هیئت مستقل انتخابات امروز نتایج رسمی اولیه انتخابات ریاست‌ جمهوری الجزایر را اعلام کرده و پس از آن  شورای قانون اساسی نیز نتایج نهایی را طی یک هفته اعلام می‌کند.

پنج کاندیدای رقیب در این انتخابات عبدالعزیز بلعید، علی بن فلیس کاندیدای حزب پیشگامان آزادی، عبدالمجید بتون کاندیدای آزاد، عبدالقادر بن قرینه و عزالدین میهوبی هستند که همگی ارتباطات جدی با دولت عبد العزیز بوتفلیقه، رئیس جمهور مستعفی این کشور داشته یا حامی وی بوده و یا پست‌های مهمی در دولت وی داشته‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.