بدشانسی های محمدعلی نجفی، شهردار پیشین تهران و از چهره های مطرح اصلاحطلبان، گویی تمامی ندارد. او پس از آنکه برای بار دوم به اتهام قتل همسرش میترا استاد، پای میز محاکمه رفت، محکوم به تحمل مجازات قتل عمدی شد. قضات دادگاه کیفری یک استان تهران، باز هم رای دادند او گناهکار است.

محکومیت مجدد محمدعلی نجفی به قتل عمد همسرش در حالی اتفاق افتاد که او دارای یکی از بهترین تیم های وکالت در امور جنایی است. وکلایی که از او دفاع می کنند بارها ایرادات زیادی به تشخیص کارشناسان و نظر دادگاه وارد کردند. ولی ظاهرا تمام تلاش وکلای نجفی برای آزادی او حتی با سپردن وثیقه به جایی نرسیده و نجفی همچنان در بازداشت به سر می برد، چه برسد به اینکه از اتهام قتل عمد تبرئه شود.

توضیحات یکی از وکلای نجفی درباره صدور رای دادگاه در پایان دور دوم محاکمه از همان ابتدا هم نشان می دهد نمی توان انتظار داشت شهردار پیشین تهران به زودی از بند و حبس خلاصی پیدا کند. با این وجود، در نهایت، قاضی محمدی کشکولی، رای خود را صادر کرد و به نقل از یک روزنامه، متهم دوباره به زندان محکوم شد.

کانال روزنامه شرق درباره رای پرونده محمدعلی نجفی، شهردار پیشین تهران نوشت: رای محکومیت او به اتهام قتل همسر دومش، میترا استاد، از سوی شعبه ۹ دادگاه کیفری استان تهران صادر شد.

 نجفی ۱۰ روز قبل و بعد از اخذ رضایت از خانواده استاد، به دلیل نقض حکم صادره در دیوان‌عالی کشور در شعبه ۹ دادگاه کیفری استان تهران یک‌بار دیگر پای میز محاکمه رفت. قضات شعبه ۹ نتیجه شور خود را انشا کردند.

این رأی با نظر اقلیت نیز همراه بوده که به صورت جداگانه نوشته شده است. گفته می‌شود نجفی به ۷ و نیم سال حبس محکوم شده است که ۶ سال قابل اجرا است.

این اطلاع رسانی مبهم در حالی انجام شد که روزنامه خبرجنوب پیش از آن، با تیتر درشت درباره سرنوشت جنجالی ترین پرونده جنایی سال اعلام کرده بود نجفی به ۶ سال زندان محکوم شده است.

اینطور که به نظر می رسد نجفی بار دیگر به عنوان قتل عمد همسرش به زندان محکوم شده است و این بار از جنبه عمومی جرم باید تحمل کیفر کند، چون اولیای دم میترا استاد پیش از این، گذشت خود را از حق قصاص نجفی اعلام کرده بودند که جزییات شرایط اعلام این گذشت همچنان مبهم باقی مانده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.