بلافاصله بعد از اتمام بازی های گروهی، گمانه زنی ها در مورد بازیهای احتمالی در دور حذفی آغاز شده و هواداران تیمهای مختلف درحال آنالیز احتمال رویارویی تیمشان با تیمهای قدرتمند یا ضعیف تر هستند.

در این میان، "میسترچیپ"، کارشناس آماری مشهور اسپانیایی، به آنالیز احتمال رویایی تیم ها با یکدیگر پرداخته و با درنظر داشتن قوانین موجود و محدودیت هایی که وجود دارد، احتمال رویارویی تیم های گلدان اول و دوم را بررسی کرده است.

 

در گلدان اول نام این تیمها دیده می شود (سرگروه های مرحله گروهی): بایرن مونیخ، منچسترسیتی، بارسلونا، لایپزیک، یوونتوس، والنسیا، لیورپول، پاریسن ژرمن

و تیم های گلدان دوم (تیمهای دوم مرحله گروهی): رئال مادرید، اتلتیکو مادرید، چلسی، لیون، ناپولی، آتالانتا، دورتموند، تاتنهام

در این میان رویارویی چلسی و بارسلونا با احتمال ۲۳% محتمل ترین دیدار مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا ارزیابی شده است. محتمل ترین حریف برای رئالی ها در مرحله یک هشتم پایانی، منچسترسیتی یا لیورپول (با احتمال ۲۱.۸۷%) است. اتلتیکو هم با شانس بیشتری نام یکی از این دو حریف انگلیسی را مقابل نامش می بیند (با احتمال ۲۲.۶۲% رویارویی با سیتی یا لیورپول) والنسیا، دیگر نماینده اسپانیا هم به احتمال ۲۲.۶۲% با والنسیا روبرو خواهد شد.

بازی های دور رفت مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا در روزهای ۱۸ و ۱۹ فوریه (۲۹ و ۳۰ بهمن) و همچنین ۲۵ و ۲۶ فوریه (۶ و ۷ اسفند) برگزار می شوند و بازی های دور برگشت در روزهای ۱۰ و ۱۱ مارس (۲۰ و۲۱ اسفند) و ۱۷ و۱۸ مارس( ۲۷ و۲۸ اسفند) برگزار خواهند شد.

با توجه به محدودیت های موجود در قرعه ها، رئال مادرید ممکن است با یکی از این تیم ها روبرو شود: لیورپول، سیتی، یوونتوس. کمترین احتمال رویارویی این تیم با لایپزیش است.

قرعه های ممکن برای بارسلونا هم بدین ترتیب است: چلسی، تاتنهام، ناپولی و آتالانتا. البته این احتمال هم وجود دارد که آنها به لیون نیز برخورد کنند. 

قرعه کشی یک هشتم نهایی چمپیونزلیگ، روز دوشنبه هفته آینده ساعت ۱۴.۳۰ به وقت تهران انجام خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.