محمدباقر قالیباف شامگاه سه‌شنبه در دهمین جشنواره سراسری یادمان ولایت به عناصر پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ولایت، مردم، پایبندی به سنت الهی و اعتقاد به وعده‌های خداوند، عناصر مهم پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی هستند.

وی به اهمیت نعمت ولایت اشاره کرد و اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم با قرار دادن نعمت ولایت، بر انسان منت گذاشته که این موضوع اهمیت و ارزش ولایت فقیه را اثبات می‌کند.
شهردار پیشین تهران تصریح کرد: اگر امام خمینی (ره) نبود این انقلاب هم نبود، چندین قرن گذشت و ما نتوانستیم چنین حکومتی برپا کنیم لذا اهمیت رهبری اینجا اثبات می‌شود که مردی با ایمان به وعده‌های الهی قیام خود را برای خدا آغاز کرد و پیروز شد.

وی ادامه داد: افراد زیادی به امام راحل گفتند با کدام نیرو و مردم می‌خواهید قیام کنید ولی امام با نیت خالصانه برای خدا در مقابل یک رژیم تا دندان مسلح ایستادگی کرد و این پیروزی، نتیجه نعمت ولایت و رهبری است. 

قالیباف اضافه کرد: در هشت سال دفاع مقدس هم در سایه ولایت، مردم مقابل دشمنان ایستادند و این سرزمین حفظ شد و درواقع نعمت رهبری ما را از پیچ‌ها، بحران‌ها و فتنه‌های گوناگون نجات می‌دهد.

فرمانده اسبق نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: زمانی که آمریکا حوادث منطقه را رقم زد و داعش را ایجاد کرد، مقام معظم رهبری در مقابل داعش ایستادگی کردند و در سوریه و عراق افتخار آفرینی کردیم.

وی بیان کرد: نعمت جمهوری اسلامی نعمتی است که اگر شبانه روز هم شکرگزار باشیم قدردان آن نخواهیم بود چون قبلا طاغوت بر ما حاکم بود لذا باید همیشه گوش به فرمان رهبری باشیم.

قالیباف اظهار داشت: اگر در مسیر سنت الهی درست حرکت کنیم در زمینه اقتصاد هم موفق خواهیم بود اما امروز در اقتصاد، ربا داریم. 
وی افزود: سنت الهی یعنی اینکه ما باید در کنار مستضعفان و مظلومان باشیم و در اقتصاد به مردم تکیه کنیم.
قالیباف با بیان اینکه ایران استعدادها و ظرفیت‌های زیادی دارد اظهار داشت: با همه فشارها و تهدیدها می‌توان در یک برنامه پنج ساله اقتصاد کشور را به ثبات رساند و در برنامه پنج ساله دوم حرکت و جهش را شاهد باشیم.

مجلس به علت کارکرد غلط در راس امور نیست 
وی با تاکید بر اینکه ثبات یعنی نباید شاهد افزایش گرانی‌ها باشیم تصریح کرد: مجلس پیش رو باید نخستین گام را برای حل مشکلات کشور بردارد و امروز مجلسی که به تعبیر حضرت امام در راس امور است، به دلیل کارکرد غلط در راس امور نیست. 

شهردار پیشین تهران ادامه داد: اگر می‌خواهیم جلوی خسارت‌ها را بگیریم و پای ارزش‌ها بایستیم، افرادی را به مجلس بفرستیم که ایمان به مردم داشته باشند و هیچ چیز جز مصلحت مردم نبیند.

وی گفت: نماینده باید نماینده همه مردم ایران (مخالف و موافق) باشد و باید مجلسی شکل بگیرد تا در مشکلات اقتصادی، کمک دولت و راهگشا باشد و تصمیم درست بگیرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.