علی لاریجانی در نشست شورای اداری استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم تقویت سرمایه اجتماعی در کشور، اظهار کرد: بخش از کاهش سرمایه اجتماعی در کشور به دلیل شیطنت دیگران و بخشی هم ناشی از بداخلاقی های داخلی است. متاسفانه گاهی در داخل  به جای هم افزایی، سایش ایجاد می‌کنیم.

وی اظهار کرد: در شرایط حساس کنونی که مطمئنا سپری خواهد شد، باید با راست گفتاری و صدق در عمل و عمل مجاهدانه برای رفع مشکلات مردم کوشید.

وی ادامه داد: هر کس مسئولیتی دارد، بداند که با پشتوانه ملت بزرگ ایران مسئولیت دریافت کرده و باید به اتکای همین پشتوانه، اخلاق سیاسی و تقوای حکمرانی داشته باشد.

وی با بیان اینکه با توجه به نزدیک شدن به انتخابات برخی  تصور می کنند که تخریب افراد و نهادها بر روی افزایش آرایشان تاثیر می گذارد در حالیکه اثر منفی دارد، گفت: افراد اگر هنری دارند باید آن را عرضه کنند، نه اینکه به تخریب دیگران دست بزنند.

رییس مجلس در ادامه با بیان اینکه در این مجلس کارهای خوبی صورت گرفته، گفت: طرح ستاد رفع موانع تولید از جمله کارهای خوبی صورت گرفته است که به منجر به رفع مشکلات بسیاری از تولیدکنندگان شده است. همچنین در زمینه عمران و آبادانی روستاها، مالیات بر ارزش افزوده و... کارهای خوبی شده است.

لاریجانی در ادامه با بیان اینکه کرمانشاه سنگر مستحکمی برای دفاع از نظام است، گفت: این استان در دفاع از ایران اسلامی کارنامه روشنی دارد و باید مورد توجه خاص قرار گیرد.

وی به توانمندیهای استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: حوره صادرات پایه خوبی برای توسعه استان است و باید به رشد و توسعه این بخش کمک کرد.

لاریجانی گردشگری را نیز از دیگر مزیت های استان کرمانشاه برشمرد و گفت: باید به این بخش به صورت ویژه توجه شود و آماده ایم از پیشنهادات استان برای توسعه این بخش حمایت کنیم.

وی در خصوص وجود برخی قوانین مزاحم و لزوم حذف آن که از خواسته های فعالین بخش خصوصی حاضر در این نشست بود، گفت: در این راستا ستادی تشکیل داده ایم. اخیرا هم مقام معظم رهبری سیاست های کلی نظام قانونگذاری را ابلاغ کردند که پایه‌اش همین است.

لاریجانی بر لزوم تقویت صنایع تبدیلی که خواسته فعالین بخش خصوی استان بود، نیز تاکید کرد.

وی همچنین در خصوص مشکل حاشیه نشینی گفت: برای این موضوع نمی توان نسخه واحد پیچید و باید بر اساس شرایط بومی هر استان نسخه ای را تجویز کرد. البته در مجلس قانونی را تصویب کردیم که ساکنین این مناطق حالت دورافتاده پیدا نکنند و مقرر شد برخی خدمات مثل آب و برق و گاز به این افراد داده شود تا ظرف سه سال شرایط قانونی را درست کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.