به گزارش تارنمای خبری "عربی ۲۱"، منابع محلی سوری اعلام کردند که پنج دستگاه خودروی زرهی روسی با نظارت نیروهای دمکراتیک کرد سوریه (قسد) وارد مرکز شهر شدند.

نیروهای دموکراتیک سوریه ۲۶ مهرماه شهر الرقه را از اشغال گروه تروریستی داعش آزاد کردند.

براساس این گزارش و بموجب توافق جدید ، تجهیزات نظامی روسی در اختیار "تیپ ۹۳" شهر "منبج" قرار گرفت.

نیروهای دمکراتیک سوریه متشکل از نیروهای کرد و عرب سوریه با حمایت ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا ۱۶ مرداد ۹۵ ، شهر منبج در حومه شمالی &#۳۹;حلب&#۳۹; را از اشغال داعش آزاد کردند.

"مظلوم عبدی" فرمانده نیروهای قسد ۱۱ آذرماه هفته جاری از توافق با روسیه برای حضور نظامیان این کشور در سه منطقه "عاموده"، "تل تمر" و "عین عیسی" در شمال شرق سوریه خبر داده بود.

وی اعلام کرد که این توافق در دیدار نیروهای دمکراتیک سوریه با "الکساندر چایکو" فرمانده نیروهای روسی در سوریه گرفته شده است.

روسیه در تلاش برای کاهش تنش در شمال شرق سوریه، ۲۲ اکتبر (۳۰ مهرماه) در جریان سفر "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه به سوچی و دیدار با "ولادیمیر پوتین" همتای روسی خود ، یک تفاهمنامه ۱۰‌بندی امضا کردند.

براساس این توافق، نیروهای کردی باید ۳۰ کیلومتر به جنوب مرزهای ترکیه عقب‌نشینی کنند و نیروی مرزبانی سوریه و پلیس نظامی روسیه در مناطقی مستقر شوند که همچنان در کنترل ارتش ترکیه و شبه نظامیان سوری متحد دولت آنکارا قرار دارد.

توافق آنکارا و مسکو ۵ روز پس از آن صورت گرفت که ترکیه ۲۵ مهرماه برای عقب راندن شبه نظامیان کرد از مناطق مرزی الرقه والحسکه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد.

حملات یک هفته‌ای ترکیه، پس از توافق آتش بس میان ترکیه و آمریکا به طور موقت متوقف شد و آنکارا به شبه نظامیان کُرد سوریه ۵ روز مهلت داد که تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.