«رفعت بیات»  عصر شنبه پس از ورود به ستاد انتخابات کشور در اعتراض به ثبت نام خارج از نوبت محمدباقر قالیباف افزود: سامانه ثبت نام  داوطلبان انتخاباتی در این دوره ابتکار خوبی بود ولی به اندازه کافی در باره آن اطلاع رسانی نشد، هم می شد تمهیداتی بیاندیشند که ثبت نام غیر حضوری انجام شود و هم می توانستند زمان ثبت نام را افزایش دهند.

وی اظهارداشت: امروز بیش از هزار و  ۵۰۰ شماره نوبت دهی به داوطلبان داده شد که این کار می توانست از طریق یک اپیکیشن انجام شود. اگر در قانون انتخابات فرایند ثبت نام را اصلاح کنیم این همه تراکم و ازدحام به وجود نمی آید.

بیات ادامه داد: وزارت کشور می تواند از یک هفته قبل از ثبت نام فرم‌های ثبت‌نام را در اختیار داوطلبان قرار داده و در فرصتی که داده می‌شود فرم ها و مدارک را حضورا تحویل بگیرد، به نظرم این روند اشکال دارد و باید تغییر کند.

وی افزود: این جمعیت ساعت‌هاست منتظرند که نوبتشان فرا برسد ولی شخصی که منصبی داشته است (اشاره به محمدباقر قالیباف) بدون نوبت از درب اختصاصی وارد می شود و عملیات ثبت نام را انجام می دهد و با ازدحامی که در اطراف او ایجاد شد یک ساعت فرایند ثبت نام عقب افتاد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.