«حلوصی آکار»، وزیر دفاع ترکیه اظهارات برخی از اعضای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در مورد اقدامات ترکیه را «غیرمنطقی» خواند.

او شامگاه جمعه با بیان اینکه  ترکیه به تعهدات خود در ذیل ناتو از جمله کمک‌های مالی و نیروی انسانی پایبند است،‌گفت: «اظهار نظر برخی از طرف‌ها مبنی بر این که گام‌های ما در راستای امنیت ملی ترکیه، نادیده گرفتن توافق ناتو است، غیر منطقی است».

اخیرا برخی از اعضای ناتو مانند فرانسه از عملیات نظامی اخیر ترکیه در شمال سوریه علیه شبه نظامیان کُرد مورد حمایت آمریکا که  در فهرست تروریستی آنکارا قرار دارند، انتقاد کرده‌اند.

در مقابل نیز ترکیه از اینکه متحدانش در ناتو از درج نام شبه نظامیان «یگان‌های مدافع خلق»در لیست سیاه تروریست امتناع کرده‌اند، نارحت است و می‌گوید تا زمانی که اعضای ناتو این شبه ‌ظامیان را که شاخه سوری گروه تروریستی «پ.ک.ک» است، در لیست سیاه قرار ندهند، از طرح‌های ناتو حمایت نخواهد کرد.

منبعی دیپلماتیک به رویترز گفته است که ترکیه با طرح ناتو برای حفاظت از شبه جزیره بالکان و لهستان در برابر روسیه مخالفت کرده مگر اینکه اعضای ناتو یگان‌های مدافع خلق را تروریست بنامند.

این منبع گفته است که ترکیه کشورهای شرق اروپا را به عنوان گروگان برای خود گرفته است تا ناتو را مجبور به امتیازدهی کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.