به گزارش وزارت نفت، بیژن زنگنه پس از حضور کوتاه در هفتمین نشست وزارتی اوپک و غیراوپک در جمع خبرنگاران در توضیح نشست ۱۷۷ اوپک اظهار کرد: مذاکرات خوبی در این نشست انجام شد که به نتایج خوبی رسیدیم و فکر می کنم که امروز هم به سرعت مسائل دیروز و امروز بین اوپک و غیراوپک نهایی شود. امیدواریم عکس العملی که بازار استنباط کرده همانطور که در ورای تصمیم بوده همان را درک کرده و فکر می کنم وضعیت موفقی داشتیم.

وی در مورد اینکه تصمیمی که اوپک گرفت چه میزان در ثبات قیمت نفت در بلندمدت تأثیر دارد، افزود: بیشتر کوتاه مدت نگاه می کنیم، ما یک جلسه فوق العاده هم سه الی چهار ماه آینده خواهیم داشت که دوباره در آن تصمیم خواهیم گرفت.

وزیر نفت در توضیح اینکه چرا نشست ۱۷۷ اوپک بیش از هفت ساعت طول کشید، تصریح کرد: بیشتر مشکل ریاضیات بود.

زنگنه با بیان اینکه توافق انجام شده از سوی دبیر کل و رئیس دوره ای اجلاس اوپک پس از دیدار با کشورهای غیر عضو اوپک اعلام می شود، تصریح کرد:‌ ما باید موافقت نهایی کشورهای غیر عضو اوپک را برای سهمشان در این توافق جدید دریافت کنیم.

وی درباره اینکه آیا مبنای توافق جدید، تولید سال ۲۰۱۸ خواهد بود یا سال ۲۰۱۹ گفت: بیشتر از کاهش واقعی در سال ۲۰۱۹ خواهد بود، اما میزان آن از سوی رئیس دوره‌ای اوپک (مانوئل کودو) اعلام می شود. امیدوارم نیم میلیون بشکه کاهش بیشتر نفت وجود داشته باشد.

وزیر نفت گفت: همه چیز به خوبی و به سرعت تمام می‌شود. فکر می کنم در چند ساعت آینده نتیجه این نشست اعلام می شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.