به گزارش سایت رسمی الحشد الشعبی عراق، هیات الحشد الشعبی با صدور بیانیه ای، تاکید کرد نیروهای تیپ ۴۴ وابسته به فرماندهی عملیات نینوا موفق شدند جلوی حمله عناصر داعش به شهرستان الحضر در جنوب موصل را بگیرند.

داعشی ها نیمه شب گذشته به الحضر حمله کردند.

نیروهای الحشد در آوریل (فروردین/اردیبهشت) ۲۰۱۷ توانستند شهرستان الحضر را از کنترل داعش خارج کنند.

الحشد الشعبی عراق روز گذشته (دوشنبه) نیز هشدار داد که گروه های تروریستی داعش طی روزهای اخیر با سوءاستفاده از اوضاع امنیتی و سیاسی کشور حملاتی در برخی از استان های عراق از جمله دیاله انجام دادند و با توجه به شرایط کنونی کشور، احتمال بازگشت آن ها به عراق وجود دارد.

طبق اعلام نیروهای الحشد،  تحرکات و فعالیت های  دشمن در استان های موصل، صلاح الدین، الانبار، دیالی، کرکوک و اطراف بغداد افزایش یافته و تروریست ها سعی دارند روستاها و شهرهایی که پیشتر تحت نفوذشان بود را پس بگیرند.

عراق در دسامبر ۲۰۱۷ (آذر ۹۶) از پیروزی کامل بر گروهک تروریستی داعش خبر داد، اما نیروهای عراقی همچنان در برخی مناطق، درگیری‌ های پراکنده ‌ای با باقی مانده این گروهک تروریستی دارند.

تحرکات داعشی ها با برهم خوردن امنیت و ثبات عراق در حال افزایش است.

سلسله تظاهرات و تجمعاتی که از اوایل اکتبر گذشته با مطالبات عمدتا معیشتی در شهرهای مرکزی و جنوبی عراق شروع شده، طی دو ماه اخیر به خشونت کشیده شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.