انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران ظهر امروز در پایان جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با تأکید بر ایجاد ظرفیت برای حمایت از زنانی که دچار اعتیاد شده‌اند، گفت: در جلسه امروز مقرر شد که تا ۲۰ روز آینده سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران مکانی را برای این کار پیشنهاد دهد و ظرفیت جدیدی توسط سازمان بهزیستی ایجاد شود.

او با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۴ هزار و ۷۰۰ نفر مرد و زن در مراکز مختلف نگهداری می‌شوند، افزود: در حال حاضر حدود ۲ هزار و ۷۰۰ نفر ظرفیت خالی وجود دارد و بر این اساس در سطح استان تهران نسبت به پذیرش معتادان متجاهر آمادگی لازم وجود دارد.

محسنی بندپی به موضوع محدودیت آب آشامیدنی در مرکز اخوان پرداخت و گفت: بر این اساس مقرر شد که آبفا نسبت به افزایش ظرفیت آب آشامیدنی در این مرکز اقدام کند و منابع مالی لازم تأمین شود.

استاندار تهران افزود: ۵۰ درصد منابع توسط فرمانداری و ۵۰ درصد هم توسط آبفا تأمین خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: دو اقدام دیگر توسط شهرداری تهران ظرف ۲۰ روز آینده باید صورت گیرد که تحت عنوان مراکزی است که در راستای انجام تکالیف قانونی شهرداری تهران باید برای نگهداری افراد واگذار شود.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: برای ما تفاوتی ندارد که این مراکز به بهزیستی یا هر منطقه دیگری واگذار شوند و آنچه برای ما وجود دارد انجام این تکلیف قانونی است.

بیشتر بخوانید: بوی نامطبوع پایتخت عارضه ندارد

محسنی بندپی افزود: موضوع دیگر طرح یاریگران زندگی است که در حقیقت برای حمایت از دانش آموزانی است که مشکل تحصیل دارند.

استاندار تهران با بیان اینکه در ۳ قسمت پیشگیری، درمان و حمایت اقدامات اجرایی در این طرح انجام می‌شود، اظهار کرد: ۵۰ درصد منابع مالی از طرف ستاد مبارزه با مواد مخدر، ۲۵ درصد از طرف سازمان امور اجتماعی و ۲۵ درصد هم توسط آموزش و پرورش تأمین می‌شود.

او در ادامه به موضوع شیوع آنفلوانزا پرداخت و گفت: وزارت بهداشت در بخش مبارزه با بیماری‌ها، اقدامات لازم را باید انجام دهد و به لحاظ جلوگیری از شیوع بیماری در کشور به همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها موارد لازم را اعلام کند.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه تهران هم باید در جهت کنترل و مدیریت بیماری اقداماتی را انجام دهند که در حوزه رعایت بهداشت فردی و سایر نکات بهداشتی هم باید شهروندان از آب سالم استفاده کنند.

استاندار تهران سپس به موضوع انتشار بوی نامطبوع تهران در روز گذشته پرداخت و گفت: معمولاً جهت قالب وزش باد در تهران از غرب به شرق است، اما در برخی مواقع باد از جنوب به مرکز می‌وزد و ما در این حوزه گاز‌های شهری را مورد سنجش قرار دادیم، اما افزایش غلظتی در گاز‌های مختلف ندیدیم.

او افزود: در جنوب تهران ۲۷ کانون انتشار بو وجود دارد که برای آن‌ها اقداماتی صورت گرفته است و بوی نامطبوع دیروز هم به خاطر وزش باد مرتفع شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.