در این جلسات، هیات وزیران موادی از لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور را بررسی و به تصویب رساندند و ادامه رسیدگی به این لایحه را به جلسات آتی موکول کردند.

اعضای دولت همچنین، در راستای تکلیف مندرج در قانون حمایت از معلولان، آیین‌نامه اجرایی تشکیل ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور برای افراد دارای معلولیت را به تصویب رساندند.

هدف از تشکیل ستاد مذکور، نظارت و هماهنگی به منظور مناسب‌سازی و دسترس‌پذیری کشور برای معلولان است و کلیه دستگاه های مشمول موظفند از زمان تصویب و ابلاغ این آیین‌نامه، ضمن نظارت بر امر مناسب‌سازی ساختمان‌ ها و اماکن عمومی، به گونه‌ای عمل نمایند که مناسب‌سازی ساختمان‌های مربوط، حداکثر ظرف سه سال پس از ابلاغ این آیین‌نامه بطور کامل پایان پذیرد.

دولت همچنین، سازمان ملی استاندارد ایران را موظف به تدوین استانداردهای طراحی درگاه ها و وبگاه های الکترونیکی (سامانه های ارائه خدمات الکترونیکی) کلیه دستگاه های مشمول جهت مناسب‌سازی و دسترس‌پذیری افراد دارای معلولیت، ظرف سه ماه پس از ابلاغ این آیین‌نامه، کرد.

وزارت صمت نیز مکلف شد تمهیدات لازم را برای تأمین خودروهای موردنیاز معلولان وخدمات پس از فروش آن از طریق شرکت های خودروساز داخلی یا شرکت های کاربری ساز (مناسب سازی خودرو) و یا واردات، به عمل آورد.

تولید برنامه های آموزشی و آگاه سازی مرتبط با مناسب سازی و پخش رایگان حداقل یکساعت در هفته، از دیگر اقداماتی است که سازمان صدا و سیما با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان بهزیستی کشور موظف به انجام آن هستند.

شهرداری‌ها و دهیاری های سراسرکشور نیز موظند در جهت مناسب سازی و دسترس پذیری محیط، معابر، اماکن و وسایل حمل و نقل عمومی و مبلمان  شهری، اقدامات لازم را به عمل آورند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.