"کریستین فیشر" خبرنگار حوزه کاخ سفید فاکس نیوز که در سفر ترامپ به افغانستان با وی همراه بوده است در گزارشی نوشت: به علت خطرهای احتمالی سفر ترامپ به افغانستان تحت شدیدترین تدابیر امنیتی انجام شد.

فیشر می نویسد: من حتی در پرواز از مقصد سفر ترامپ خبر نداشتم و هیچ خبرنگاری حق نداشت در طول پرواز از موبایل و از شبکه های اجتماعی مانند توییتر استفاده کند.

خبرنگار فاکس نیوز می افزاید، تنها چند ساعت از گذشت پرواز "استفانی گریشام" سخنگوی جدید کاخ سفید اعلام کرد که ما به سمت پایگاه هوایی بگرام در افغانستان در حال حرکت هستیم.

فیشر با تایید سفر غیرمنتظره ترامپ به افغانستان نوشت: ما بعد از ۱۳ ساعت پرواز سرانجام به افغانستان رسیدیم و تا لحظه ورود ما به بگرام هیج مقام افغانی نیز از این سفر اطلاعی نداشتند.

به نوشته فیشر، در سفر ترامپ به افغانستان ۱۳ خبرنگار و عکاس همراه وی بود و رییس جمهوری بعد از ورود به بگرام به سالن غذا خوری و مراسم شکرگذاری میان سربازان رفت و سپس نشست دوجانبه ای با اشرف غنی رییس جمهور افغانستان داشتند.

ترامپ در سخنرانی هایش در جمع سربازان آمریکایی گفت که طالبان خواهان مذاکره است و ما با آنها ملاقات خواهیم کرد و شرط ما برای آنها برقراری آتش بس است.

رییس جمهوری آمریکا پنجشنبه شب گذشته به طور غیر منتظره وارد فرودگاه بگرام به عنوان بزرگترین پایگاه نظامیان آمریکایی در افغانستان شد و با نظامیان این کشور و رئیس جمهوری افغانستان دیدار کرد.

ترامپ در این دیدار بر آغاز دوباره گفت وگوی صلح با طالبان تأکید نمود و از آتش بس به عنوان پیش شرط در آن یاد آوری کرد.

وی همچنین از کاهش قابل ملاحظه تعداد نظامیان آمریکایی در افغانستان خبر داد و گفت که اکنون بیش از ۸ هزار نظامی آمریکایی در این کشور حضور دارند که احتمال دارد از شمار آنها در آینده کم شود.

ترامپ درعین حال گفت که نظامیان آمریکایی تا زمانی در افغانستان باقی خواهد ماند که صلح و امنیت در این کشور تأمین شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.