علی لاریجانی، رئیس مجلس در ادامه نشست خبری خود با اهالی رسانه در پاسخ به این سوال که از نگاه شما آیا راهکاری برای شکستن بن بست روابط بین ایران و آمریکا وجود دارد و آیا اراده سیاسی برای شکستن این بن بست وجود دارد یا نه، گفت: اراده سیاسی برای حل این موضوعات همیشه هست. بن بستی نیست و افرادی هم هستند که گفتگوهایی می کنند.

وی گفت: اما بحث این است که آن سیاست فشار حداکثری حتما روش غلطی است و باید این روش را اصلاح کنند. برخی کشورها هم دارند این تلاش را می کنند ما هم درها را نبستیم. 

لاریجانی با بیان اینکه آمریکایی ها باید بفهمند این روش فشار در گذشته هم بود ولی نتیجه ای نداشت، خاطرنشان کرد: آقای اوباما زمانی نامه ای نوشت که غنی سازی در ایران را قبول می کنم و بیاید مذاکره کنید. همینقدر عقل را اگر مسئولان امروز داشته باشند می توانند این مساله را حل کنند و راه بسته نیست.

رییس مجلس همچنین در پاسخ به اینکه اگر بزرگان شهر قم از او برای نامزدی در انتخابات مجلس دعوت کنند، از انصراف خود باز می گردد؟ گفت: حقیقت این است که من در مجلس دهم هم نظرم این بود ورود نکنم و الان که نگاه می کنم می بینم ۱۲ سال توفیق نمایندگی مردم شریف قم را داشتم، آن زمان هم بزرگان و آقایانی تماس و نظر داشتند و به نحوی شد که من را برای حضور در مجلس قانع کردند. این بار هم برخی از بزرگان نامه نوشتند و با من صحبت کردند و من هم تلاش کردم آن ها را قانع کنم ۱۲ سال برای حضور در این عرصه کافی است و به نظرم این تصمیم لحظه ای نیست و مدتی است روی آن فکر کردم و امیدوارم همین مسیر طی شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.