نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله با اشاره به اینکه بحران لبنان به شکلی آزاردهنده تمامی ابعاد معیشتی، مالی، اجتماعی و اقتصادی مردم را در برگرفته و گذشت هر روز از این خلأ سیاسی بر مشکلات و خطرات می‌افزاید، تأکید کرد: دیگر تکیه بر اصل گذشت زمان و اعمال فشار برای تشکیل کابینه قابل قبول نیست. راه‌حل‌های موجود شناخته شده و مشخص و نه متنوع هستند به همین دلیل باید برای انتخاب نخست وزیر و تشکیل کابینه اقدام شده و از اتلاف وقت که زیان بزرگی را به مردم و وضعیت اقتصادی کشور وارد می‌کند، جلوگیری کرد.

نعیم قاسم گفت: خواسته‌های مردم قانونی بوده و ما بخشی از این مردم هستیم و همین خواسته‌ها را که حق طبیعی مردم می‌دانیم خواستاریم و برای تحقق آن‌ها تلاش می‌کنیم.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه گفت: حق تجمع در میدان‌ها و تظاهرات برای اعلام نظر و تحت فشار گذاشتن مسؤولان اقدامی قانونی است که باید از آن حمایت شود اما بستن راه‌ها و توقف زندگی مردم اقدامی مردود است چرا که مجازاتی از سوی مردم برای مردم است و راه‌حلی برای تحت فشار گذاشتن حاکمیت نیست. بستن راه‌ها خطرات خود را نشان داده چه برسد به کشتار و زخمی کردن مردم.

نعیم قاسم در ادامه تأکید کرد: شهادت حسین شلهوب و سنا الجوندی در خیابان الجیه به دلیل بسته شدن راه در حد جنایت بوده است.

او در ادامه از ارتش لبنان و نیروهای امنیتی این کشور خواست مسؤولیت کامل امنیت راه‌ها و حفظ جان شهروندان را بر عهده بگیرند چرا که این مسؤولیت بزرگ و اصلی آن‌ها است.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه تمامی انواع اهانت‌ها، تعرض‌ها و پرتاب سنگ از سوی هر گروهی را محکوم کرد و گفت:‌ حزب‌الله با یک فتنه مذهبی، طایفه‌ای و منطقه‌ای روبرو شد که سعی در توقف فعالیت‌های سیاسی آن داشت اما در حال حاضر آماده مقابله با این فتنه است.

این چهره حزب‌الله لبنان در ادامه معرفی و محاکمه کسانی که به شکل پنهانی به آشوب در لبنان و پایین آوردن اهداف تظاهرکنندگان را خواستار شد.

نعیم قاسم در پایان گفت:‌ ما از حق آزادی بیان و حق اختلافات سیاسی حمایت می‌کنیم و موضع‌گیری‌هایمان را با شجاعت و وجوه کامل اعلام می‌کنیم. همه می‌دانند که ما ارتباطی با تمامی اتفاقاتی که در آن‌ها آشوب و تعرض رخ می‌دهد، نداریم و بر این موضع‌گیری‌خود باقی خواهیم ماند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.