لیست انتخاباتی قم درحالی با حضور دو چهره عضو جبهه پایداری و یک کاندیدای استقراضی یعنی زاکانی بسته شده است که اعضای جبهه شورای هماهنگی اصولگرایان قم که این لیست به نام آنها منتشر شده از چند و چون بسته شدن آن مطلع نیستند.

چندی پیش احمد امیرآبادی، نماینده قم و از اعضای باقیمانده این جبهه در پارلمان از لیستی رونمایی کرد که بنا به گفته او لیست جبهه شورای هماهنگی اصولگرایان قم برای انتخابات مجلس بود. لیستی که نام خودش، ذوالنوری و از همه جالبتر علیرضا زاکانی در آن گنجانده شده بود.

به ادعای او جبهه شورای هماهنگی اصولگرایان قم که با حضور شش حزب اصولگرای جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی، جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی، جمعیت پیشرفت و عدالت انقلاب اسلامی، جمعیت آبادگران انقلاب اسلامی و جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تشکیل شده این سه فرد را به عنوان نامزدهای اصولگرایان برای انتخابات مجلس معرفی کرده است.

اما آیا این جبهه واقعا در جریان بستن این لیست بوده است یا پایداری ها با سوءاستفاده از جایگاه و وجهه این جبهه نام آن را پشتوانه اعتباری لیست خود کرده اند؟

حسن بیادی، دبیرکل جمعیت آبادگران جوان هرگونه اطلاع رسانی به تشکل‌های اصولگرایی در رابطه با لیست مذکور در قم را تکذیب کرد و گفت:«من اطلاعی در این‌باره ندارم و هماهنگی با ما در این‌باره انجام نشد. ممکن است نام‌ تشکل‌های اصولگرایی تنها برای کسب اعتبار این لیست مطرح شده باشد.» وی درباره چرایی قرار گرفتن نام زاکانی در لیست انتخاباتی قم نیز ابراز بی اطلاعی کرد.

در ادامه پیگیری‌ها از شخصیت‌ها و چهره‌ای سیاسی عضو در تشکل‌هایی که امیرآبادی مدعی است این لیست با نظر موافق و آگاهی آن‌ها بسته شده است، علی مروی، نماینده ادوار مجلس و عضو جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی هم از لیست انتخاباتی اعلام شده در قم اظهار بی‌اطلاعی کرد. لطف الله فروزنده، عضو جمعیت ایثارگران را هم باید به جمع بی‌خبران از لیست انتخاباتی منتسب به جبهه پایداری و فرزندان آیت‌الله مصباح در قم اضافه کرد.

امیررضا واعظ آشتیانی، عضو سابق شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و جمعیت آبادگران نیز گفت که او نیز تنها با استناد به شنیده‌ها از لیست قم خبردار شده است و در این‌باره اطلاع‌رسانی انجام نشده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.