بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه کابینه این رژیم با بیان این که ژنرال مکنزی، فرمانده نیروهای آمریکا در خاورمیانه دیروز گفت که ایران برای انجام حمله جدید برنامه ریزی می کند، مدعی شد : این درست است. ایران برای انجام حملات جدید برنامه ریزی می کند، اما ایران نه تنها ما و همسایگانش را مورد هدف قرار می‌دهد بلکه شهروندان خودش را نیز مورد هدف قرار می دهد.

وی که می‌خواست از مواضع مداخله جویانه آمریکایی‌ها عقب نماند در ادامه  با اشاره به برخی ناآرامی های اخیر ، ایران را بزرگ‌ترین نظام تروریستی موجود در جهان که به ادعای وی تروریسم داخلی علیه شهروندان خود انجام می‌دهد، خواند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه جلسه کابینه خود از تمام کشورهای جهان که به گفته وی دنبال ایجاد ثبات و صلح در منطقه و جهان هستند، دعوت کرد  که فشار خود علیه ایران را افزایش دهند. همچنین از آن ها دعوت کرد که از اسرائیل حمایت کنند و مدعی شد: ما با این تجاوزها مقابله می کنیم و به تلاش‌های خود ادامه می دهیم.

به گزارش ایسنا، در راستای این رویکرد مداخله‌جویانه، مقامات آمریکایی نیز طی روزهای گذشته تلاش کردند با ادعای حمایت از مردم ایران به ناآرامی‌ها در کشور دامن بزنند و مردم را به ادامه اغتشاش در خیابان‌ها ترغیب کنند.

برایان هوک نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران ازجمله کسانی است که تقریبا هر روز درباره این ناآرامی‌ها اظهار نظر و اذعان کرده است که کشورش در جریان این اعتراضات دخالت داشته است.

رئیس‌جمهور و وزیر امورخارجه آمریکا نیز با انتشار پیام‌هایی در رابطه با ناآرامی‌های هفته گذشته اقدام به دخالت در امور ایران کردند و حتی مدعی حمایت از مردم کشورمان شدند.

این در حالی است که منتقدان بر این باورند، مقامات آمریکایی در شرایطی که تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کرده و حتی به اقدامات خود برای سخت‌تر شدن فشار بر مردم ادامه می‌دهند، در اعلام حمایت از ملت ایران صادق نیستند و در واقع تاثیر همین تحریم‌ها بر زندگی روزمره مردم عامل وضعیت اقتصادی کنونی در ایران و نارضایتی آنها است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.