آخرین پهپاد نیروهای مقاومت فلسطینی که از نوار غزه وارد آسمان سرزمین های اشغالی شده بود ساعت ۱۶ و ۳۵ دقیقه امروز شنبه توسط سامانه های دفاعی رژیم صهیونیستی سرنگون شد.

رسانه های این رژیم اعلام کردند: پهپاد سرنگون شده از نوع کوادکوپتر است و برای بررسی های بیشتر به نهادهای امنیتی تحویل شده است.

پرواز این پهپاد بار دیگر نگرانی ها را در میان ارتش و نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی افزایش داد و رسانه های این کشور به طور گسترده به بررسی خطر این اقدام فلسطینیان پرداختند.

روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت" نوشت: آنچه که در سال های گذشته به عنوان اسباب بازی های ساده وارد بازار شد امروز به سلاحی تبدیل شده است که می تواند سرنوشت میدان نبرد را به طور کامل تغییر دهد و انقلاب پهپادهای نظامی هنوز در آغاز راه است.

این روزنامه به نقل از "ایتی التای" تحلیلگر نظامی افزود: اسرائیل پس از آنکه مورد حمله هواپیماهای بدون سرنشین قرار گرفت، شرکت های صنایع نظامی برای مقابله با حملات پهپادی احتمالی از سوی حماس یا حزب الله لبنان،  به تقویت و توسعه وسایل و شیوه های حفاظت از تاسیسات و فرودگاه ها اقدام کردند.

وی اضافه کرد: آنچه برای همه آشکار شده است این است که مرحله آینده ممکن است دوره ای وحشتناک باشد که چندین پهپاد بمب گذاری شده به طور همزمان به یک هدف برخورد کند.

التای گفت: در این باره باید چینی ها را سرزنش کرد زیرا شرکت DJI چین ۷۰ درصد بازار پهپاد جهان را در دست دارد و مسئول گسترش این وسایل در جهان است.

وی بیان کرد: ساکنان غزه فیلم این پهپادها را مشاهده و قاچاق آن را آغاز کردند.

این روزنامه صهیونیستی نوشت: ارزیابی ها نشان می دهد که جنبش حماس درحال ایجاد یک نیروی هوایی کوچک برای خود است و از این پهپادها برای اهداف تاکتیکی استفاده کرده است.

رسانه های صهیونیستی نگرانی هایی نیز درباره احتمال بکارگیری گسترده پهپادها در هر جنگی در آینده از سوی حزب الله لبنان اظهار نگرانی کرده اند.

پیش از این و پس از حملات پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان و ناکامی سامانه های دفاعی ساخت آمریکا در دفع این حملات، مسئولان رژیم صهیونیستی از روبرو شدن با چنین حملاتی ابراز نگرانی کرده بودند.

براساس ارزیابی کارشناسان نظامی، سامانه های دفاعی رژیم صهیونیستی از جمله سامانه موشکی گنبد آهنین، توان مقابله با چندین هدف همزمان را ندارد و این موضوع بر وحشت اشغالگران صهیونیست افزوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.