"وانگ ای" وزیر امور خارجه چین گفت: چین بارها اعلام کرده است که خواستار پایان دادن به یکجانبه گرایی اقتصادی در جهان است و خواستار پایان یافتن آن هست. چین از تجارت آزاد میان کشورها حمایت می کند اما با نظام حمایت گرایانه اقتصادی مخالف است.

وزیر امور خارجه چین خاطرنشان کرد: چین خواهان اجرای اصلاحات در سازمان تجارت جهانی (WTO)  است و از نظر ما این اصلاحات باید معقول و در راستای سیاست های چین باشد.

در همین ارتباط، "شی جین پینگ" رئیس جمهوری چین نیز در دیدار با مدیرکل صندوق بین المللی پول در پکن ابراز امیدواری کرد صندوق بین المللی پول با رهبری «کریستالینا گئورگیِوا»، نظام بین المللی پول را کامل کند و حق کشورهای در حال رشد را افزایش دهد.

رییس جمهوری چین گفت: چین فعالانه طرفدار ایده مدیریت جهان مبنی بر رایزنی مشترک، ساخت مشترک و بهره مندی مشترک است و قاطعانه با حمایت گرایی مخالفت و از نظام تجارت چندجانبه با محوریت سازمان تجارت جهانی دفاع می کند.

"شی جین پینگ" رئیس جمهوری چین اوایل ماه جاری وعده داد اقدامات بیشتری برای باز شدن بازارهای چین به روی سرمایه گذاری خارجی اتخاذ شود.

در ماه مه سال جاری، چین به طور رسمی "سند پیشنهادات درباره اصلاحات سازمان تجارت جهانی چین" را  برای مدیران این سازمان ارسال کرد. در اوایل ماه نوامبر، کنفرانس وزرای سازمان تجارت جهانی در شانگهای برگزار شد و طرف ها به تبادل نظر پرداختند و در مورد موضوعات مختلف از جمله اصلاحات در سازمان تجارت جهانی به توافق رسیدند.

"الن وولف" معاون دبیرکل سازمات تجارت جهانی معتقد است که چین از زمان پیوستن به سازمان تجارت جهانی منافع زیادی به دست آورده و همچنین کمک های چشمگیری به سازمان تجارت جهانی داشته است.

وی گفت: چین صدها میلیون انسان را از فقر نجات داده که باید گفت این یک معجزه است. اگر ما بخواهیم (در اصلاحات در تجارت جهانی) به پیشرفت بیشتر دست یابیم، چین باید نقش مهمی ایفا کند، در غیر این صورت قادر به پیشرفت نخواهیم بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.